Med facit i handen

Om jag fick leva om mitt liv...

Då skulle jag gå barfota mer, jag skulle hålla en bättre kontakt med avlägsna släktingar och besöka dom ofta, studera mer, jag skulle inte vara så orolig för vad andra tycker om mig. För jag är en sån människa som hela tiden tänker på hur jag uppfattas, jag tror det hämmar mig ibland.


Jag skulle sjunga mer, träna mer, dricka mer vatten, äta mer frukt och grönsaker och jobba mindre. För jag är en sån som verkligen aldrig blir klar på jobbet.


Jag skulle spara mer pengar och satsa mer på mig själv innan jag satte barn till världen. Jag skulle måla tavlor och sova under bar himmel ibland. Börja åka skidor tidigare och åka till Alperna varje år.


Jag skulle segla runt i Karibien och se mig omkring i Antarktis, hålla mig mer allmänbildad och utveckla mitt språk samt lära mig fler. Jag skulle söka mer upplevelser och lära känna människor från hela världen.


Jag skulle jobba ideelt, skänka mer pengar till behövande och kanske åka ner till ett olycksdrabbat område och bidra.


Jag skulle ha berättat för pappa att han kommer att bli lycklig och få en massa fina barnbarn. Jag skulle ha värdesatt hans existens... Jag skulle krama min bror mer. Jag skulle öppna upp mitt hem på julafton för människor som inte har någon att fira med. 


Och slutligen skulle jag vilja ha mina barn nära mig jämt, även om jag fick möjlighet att leva om, där vill jag inte ändra något...


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0