2009 naket och avskalat

Då är år 2009 snart till ända. Så sammanfattningsvis, vad har hänt?

Året började med att vi var till Sälen. Denna resa var en resa som jag fick tjata mig till och som var efterlängtad från min sida. Vi kom dit, till en jättefin stuga som Johans företag äger. Allt var perfekt! Någon molande känsla av att allt inte var som det skulle fanns men den gjorde jag av med i backen. Vi kom hem, jag stöttade min brors tjej i deras separation med allt vad det innebar.

Jag fick ett missfall i slutet av januari.

Klev in i en ny tjänst 1 april. Kändes rörigt och konstigt ett tag. Trodde ett tag att jag skulle gå in i väggen men jag hankade mig fram. Fortfarande med en konstig känsla av att det inte var helt bra med mig.

 

Sommaren var kall och trist. I slutet av juni kom så äntligen värmen! Jag njöt i stora drag och varvade industrisemestertiden med att jobba hemma och åka till jobbet och vara där fysiskt. Tog en sen semester. Strax innan jag skulle påbörja min semester fick jag veta att jag hade en massa cellförändringar av stadie 3 som är den som är mest elakartad. Dom skulle återkomma med en tid för operation. Jobbig väntan och många jobbiga tankar. Sista augusti bar det av till sjukhuset och ett ingrepp gjordes. Jag, som är envis som få, var ju tillbaka på jobbet dagen efter (för att slippa vara hemma i alla tankar själv). Började ganska snart att krokna och fick jätteont i magen. Efter ett par dagar kunde jag knappt gå, stå, sitta, köra bil eller finnas till. Tog mig i alla fall in till akuten och fick konstaterat att jag hade åkt på en infektion i snittytan i magen… Antibiotika och penicillinkur á la mega!

 

Vart efter tiden gick började jag dock känna att den lilla olustiga känslan om att allt inte stod rätt till bleknade. Plötsligt började jag faktiskt må fysiskt bra igen. Med ens kunde jag känna att det var ett tag sen jag faktiskt mådde riktigt bra. En ständig oro om en spridning och brev från läkare som styrkte den oron fanns, men jag mådde bra! Svaret på varför jag inte mått bra på ett tag var så skönt att få.

 

Hösten kom. Min dotter började på sin internat plats, min son började i stora skolan och jag fick fast tjänst på min nya tjänst. Fridens!

Diverse renoveringar och förbättringar på huset fortsatte och alla höll sig friska. Jag jobbade på tok för mycket men jag trivdes. Vintern kom, vi fick svar på att Sälenstugan var vår den första veckan nästa år, en resa till Tunisien bokades in till Augusti nästa år, jag fick svar på proverna att nu är jag frisk från alla dåliga celler som härjat i min kropp! Äntligen kunde jag släppa det! Då blev jag kanonsjuk. Ingen röst på nära tio dagar, tokförkyld och diverse allergier mot både guld och kirurgiskt stål… Men det är smällar man får ta, jag överlever och jag fortsätter jobba och trivs fortfarande!

 

2010 ska jag:

 

Njuta av små ting i vardagen

Tända mer levande ljus

Jobba mindre

Krama mina barn mer

Fortsätta älska livet

Resa

Sätta mig själv i första rummet mer

Börja träna mer regelbundet igen

Äta nyttigare

Dricka mer vatten

Spendera mer pengar på mig själv


Kommentarer
Postat av: catrin

Oj, vilken sammanfattning. Å jag är så glad att det blev så bra till slut, ditt år. Vad roligt att kolla din blogg. Det hade jag ingen aaaaning om. Nu blir det fler besök. Kramar till dej! och hoppas att vi kan ses snart, när ni är hemma igen. Ha det bra så länge!

2010-01-01 @ 00:49:46
Postat av: Therese

Men Sussie, vilken jobbigt år! Men som Catrin skrev, skönt att det slutade bra! Hoppas det fortsätter så! Kram

2010-03-06 @ 18:34:05

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0