3:de advent

och lucia. Va fort tiden går.
Gubben är och tittar på nattens UFC hos sin bror. Emma kom upp och väckte mig så vi gick upp och satte på lucia på tv´n. Det är så stämningsfullt. Jag insåg när jag gick och tände ljusen att de till och med kan uppfattas lite juligt ute också när det fortfarande ligger kvar lite snö.
Jag är en riktig julsucker, det är jag men detta året har tiden sprungit ifrån mig känns det som. Jag har inte hunnit med att göra julgodis och baka pepparkakor. Jag har märkt att med åren har jag känt fördelarna av att allt som man förr om åren gjorde själv nu känns lika ärligt att köpa färdigt. Men några knäck skulle jag väl kunna få ihop.

Jaha, hur ser dagen ut? Jo, Emma ska dansa med orkester på scen i Ugglans park. Hon är taggad kan jag säga. Hon gillar verkligen orkestermusik och sa efter övningen i onsdags att hon ville ha en hel skiva med sån musik.....? Tja, varför inte, vi får väl se, snart kanske hon står i sitt rum och övar trumpet.

Trevlig söndag, lucia och tredje advent på er!



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0