Å så var det en helt vanlig söndag

I går fyllde min stora tjej 16 år, kan ni tänka er, 16 år!
Hon hade en önskan att inte bli firad av några andra än oss denna dag då hon ville umgås med Manne. Så hon tog alla sina pengar som hon fått i julklapp och födelsedagspresent och åkte upp till sthlm. I sin lilla naiva värld trodde hon att hon skulle hitta en helt ny garderob... men hon hade fel. Hon kom hem med en adidaströja och en BH. Det var så mycket folk att man inte ens kom in i affärerna.

Jag och Emma var ute och busade i snön, kastade prick på husväggen och fick infarten skottad. Det var så skönt att vara ute i friska luften och dessutom jobba lite med kroppen! Jag vet, inte särskillt smart med tanke på att jag fortfarande hostar lungorna ur mig men det var skönt, det var det.
På kvällen gick jag hem till en söt vän och drack vin och kacklade, det var behövligt och mysigt. Kom hem vid halv elva tiden och då satt Johan, Stephanie och Manne och spelade alfapet. Så i det stora hela var det en perfekt dag...igår också.

Idag har vi haft lite folk hemma som ville komma och fira Stephanie. Mamma, Hasse, bror och syster, svärfar och svärmor. Hon fick mer fina saker och pengar och Emmi fick lite pengar av oss i julklapp. Lyckat. Sen när alla åkt så åkte jag, Johan och Emma ner och bowlade en stund. Nu står middagen i ugnen, jag är super hungrig!



Måste börja planera maten i Sälen så jag kan börja laga. Svärfar åkte iväg idag och handlade till hälften av dagarna. Det ska bli så skönt att få komma iväg!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0