Debatt med sig själv

Det pågår lite tankeverksamhet omkring att ha eller inte ha.... Facebook. Det har helt klart sina fördelar. Det snabba kommunikationsvägarna som samhället idag kräver, vänner som man inte skulle haft kontakt med om det inte vore för FB, den ständiga nyupptäckten osv. Men det har även sina nackdelar som tyvärr vägt lite tyngre den sista tiden för mig. Jag funderar starkt på att göra mig av med FB för gott. Det är på både gott och ont. Sorgligt är att jag måste säga adjö till ett par vänner som jag inte bor nära och tiden idag tillåter inte spontaniteten man hade förr, att bara grabba tag i luren och ringa en en gammal vän... Det är sanningen för mig. Jag lever inte det livet längre och jag tror att det är samhällets press på oss som tagit bort det.
Men det är ju inte det som är bekymmret i sig utan bekymmret är ju att vissa inte kan hantera en ytlig relation på ett proffsigt sätt och det verkar som att jag i slutänden kommer att få betala för det.

Men jag behåller jobbhatten på och går ur med äran i behåll!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0