Skillad

Julaftonen är förbi. Den var perfekt. Alla var harmoniska och nöjda. Vi åt mycket och gott och drack en del glögg. Tror vi var tolv personer här, vilket är det mysigaste som finns. Ju mer desto mysigare enligt mig.
Alfapetet kom fram på kvällen och Johan, Kenneth, svärmor och Kjell satt och spelade ända till kl 01. Då hade alla andra gått och lagt sig för länge sen.

Jag är fortfarande krasslig och har ont i lungorna. Bihålorna känns också. Fick ett tips av en go vän om att lägga en fryst handduk över näsan, så den ligger  frysen nu. Tur att knäck och choklad kan trösta mig så länge.

Min son spelar biljard på golvet bredvid mig. På ett sånt biljardbord i bordmodell. Titt som tätt berömmer han sig själv med att utropa "herregud vad jag är skillad"... Herregud vad osmart det uttrycket låter... men han tittar bara på mig med ett förstående leende, I nästa sekund hör man "fett ägi jag ä"... Hu vad jag inte vill bli gammal, jag kommer snart inte att förstå mina egna barn i en vanlig mening. Ungdommarna idag håller på att utveckla ett helt nytt eget språk.

Nu ska jag lägga mig (igen) med en kall handduk över näsan, sen ska jag spela Kalaha med Emma.

Puss å kram!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0