Dalgång

Känns inge kul nu.
Jag börjar fundera på det mesta och jag vet inte var det startade någonstans. Jag vet att jag inte ska prata om några avgörande saker när man är i den här sinnestämningen, det blir bara fel. Man ska definitivt inte ta några beslut iallafall.
Pratade lite med min chef idag och det känns lite bättre på jobbfronten, men jag tror inte att det är där det spökar... eller? Jag vet inte.

Saknar min lilla Sessa så mycket att det gör ont. Tittade på ett mms som jag fick av min goa vän. Hon skickade det i Lördags när Sessan var nere och drack vatten ur deras fågelbad. Det är den sista bilden av min älskling. Den jag har på näthinnan är en helt annan.... Fan va dåligt samvete jag har.

Inser nu när jag sitter och skriver och tjurar på jobbet att det är det här som har tyngt mig. Det har tagit mer på mig än vad jag trott, hela den här processen.
Vad är jag att leka gud, hur kan jag få bestämma om ett liv ska släckas eller få fortsätta? Det är så övermäktigt stort för mig så jag vet inte var jag ska ta vägen riktigt.

Dagens tips: Skaffa för fan aldrig ett husdjur!  

Nu ska jag göra ett sista ryck för att sen gå hem.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Åsa, Maltes mamma

Det var väldigt fint gjort utav dig att inte låta henne plågas längre utan välja att avsluta hennes liv här hos er för att låta henne leva ett friskare och roligare kattliv i himlen. Ett svårt beslut att ta ( har själv befunnit mig i samma situation dagen innan Malte föddes) men i sådana lägen får man inte vara självisk utan tänka på djurets bästa. Och det tycker jag att du är värd en stjärna på himlen för för att du tänkte på henne i första hand.



Ha inte dåligt samvete för vad du gjort, hon är säkert oerhört tacksam för vad du hjälpte henne med, att få leva ett roligt friskt kattliv någon annanstans!!



Åsa

2010-04-28 @ 19:20:43
Postat av: sussie

Gu va fint skrivet. Tusen tack och stor kram! Pussa på Malte lite..

2010-04-29 @ 07:50:01
URL: http://sussieohlssons.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0