Det är härligt nästan hela tiden

Phu, vilken dag!
Jag hade en tanke på hur jag skulle spendera den och Johan hade en annan syn på det. Det blev lite som han ville och lite som jag ville.
Eftersom vår tomt svämmade över av gamla altandörrar, fönsterfoder och hela fönsterrutor så kändes det aktuellt att göra ett besök på Tippen på förmiddagen. Och som alla söndagar så tycker nästan hela Strängnäs samma sak.
Så, vi började kånka med alla dessa tunga pjäser.... Å vad jag hatar allt det här tunga jäkla slitet som det inneär att bo i hus. Det ska vara två karlar som bor tillsammans egentligen. Jag orkar knappt och det är inte på sin plats att fråga grannen varje gång heller, dom har ju liksom sitt. Det är lilla jag och Johan som bär tunga fönster, gjutjärnsbadkar, stora ytterdörrar och allt annat skit vi byter ut här. För Johan är det bara tråkigt, för mig är det astråkigt och astungt!
Hur som, när det var klart kom min del in i dagen. Jag skulle åka till Tuna Park och köpa stövlar till Emma och en fin skjorta till mig som jag sett, men som inte fanns kvar (som vanligt). Så vi åker och hittar ett par stövlar till Emma som kostar 300 kr från Viking och ett annat par på Stadium som kostar 120 kr från Everest. Jag tycker ju inte att gummistövlar är så himla mycket att satsa på till barn då dom använder dom så få gånger och dom växer ur dom snabbt. Men vilka kom vi ut med? Självklart dom dyraste. Onödigt men Johan och Emma var nöjda.
Jag köpte mig ett par linnen och en kort tröja med halvlång ärm som jag kan ha när jag dansar. Dessutom köpte jag en vit topp med puffärm.

Nu ska vi snart äta. Johan har målat lite under fönstrerna i köket. Jag tänker ta mig en PW senare, eftersom det blev så där med träningen förra veckan. Tror till och med att jag hinner att gå innan maten, det vore ju bäst.

Det är med lite blandade känslor jag tänker på veckan som kommer, det är inte av någon speciell anledning, det bara känns så. Förhoppningsvis kommer jag att vara ledig på fredag, då ska jag och Johan umgås lite på tu man hand på dagen, sen är lite lite fest i Södertälje på kvällen. Vi håller tummarna för att det klaffar!

Jag drar på mig kläderna för en PW nu, vi hörs!

Ciao 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0