Det här med trädgårdar...

Jag ska inte tråka ut er med Sessan prat men jag kan inte förmå mig att åka och ta bort henne. Varje gång jag har tänkt att "nu åker jag" så är hon så söt och pigg. Hon tittar på mig och är helt oemotståndlig. Går det att åka och ta ett sånt beslut då. Nej. Men nu har jag pratat klart om det med er.

Dagen idag har varit kalas, sol och trädgårdsarbetsfylld.
Jag kan inte skryta med att jag är en trädgårdsmänniska för det är jag inte. Bara liksom när lusten faller på och det sker väldigt sällan när det behövs, utan mer när det är fint väder. Så därför håller jag sakta med säkert på att göra vår trädgård mer och mer underhållsfri. Men, men.
Idag på eftermiddagen ville jag iaf vara ute så jag greppade en kratta och räfsade lite där det förra året stod en jätte tall. Det var ett decimeter djupt lager av gamla kottar där som täckte fina blommor. Fick undan lite av det och började räfsa på baksidan som är mest skogsrelaterad (läs ovårdad). Nu är jag ute efter en plåttunna som jag kan elda i. Och man får tydligen börja elda nästa vecka och tre veckor framåt, så nu jäklar ska här eldas! Hoppas jag.
Det är lite prestationsladdat det här med att bo i hus med tomt. Det finns en massa att ta hand om. Jag och Johan var ute och promenerade igår eftermiddag och överallt var det människor ute och gjorde sina tomter fina. Jag sa efter ett tag till Johan "fan, det verkar som att man ska jobba i trädgården nu", för jag känner inte för det som jag sa tidigare när det behövs. Jag vet inte men jag tror att jag är mer en lägenhets människa, samtidigt tycker jag att det är härligt att vara ute, speciellt på sommaren. Då skulle jag inte vilja ha det på något annat sätt. Det kanske är så att jag ska ha ett sommarboende och en lägenhet. Sommarboendet tar någon hand om när jag inte är där. Dessutom vill jag ha en liten motorbåt, inget avancerat men ändå. Jag har ju mamma och Hasse och får åka med dom då och då, men det är inte riktigt samma sak. Alls faktiskt. Dom bor ju för det första i Trosa, så då måste jag åka dit, sen är det också när dom vill som man kan åka och det kanske inte är samma som när jag vill osv...... Lyxproblem.

Nåja, jag håller tummar och tår för en fin sommar i år. Jag gillar värme och det är sällan jag tycker att det är för varmt.

De större barnen är nere i lilla tv rummet och spelar guitarr hero och Emma sitter och sminkar sin sminkdocka framför barnprogram i vardagsrummet.
Jag drar nog ner i gymet en stund tror jag. Missade ju baletten igår och det känns fortfarnde surt, så jag får kompensera det på annat sätt, men i morgon kör jag hårt igen.

Här kommer lite bilder från dagen som varit så här långt. Fälja med ner i gymet behöver ni ju inte, där har ni ju varit förr.



Ha en underbar fortsättning på söndagen.

Ciao

 

 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0