I kväll ska jag fira!

Jag har varit i en tvist med Williams pappa ett tag. Ja, det är ingen idé att gå in på det för det är en lång och komplicerad historia. Den röda tråden handlade iaf om att jag ville att han går med på att skriva över vårdnaden på mig. Hans existens har varit så pass osäker och sviktande att jag har kännt sån osäkerhet vid beslutsfattande osv. Nu ska vi ju åka utomlands i höst och W behöver ett nytt pass, jag sparar pengar till honom i mitt namn, ham har pratat om att kanske byta skola osv osv. I alla dessa fall behöver J vara närvarande men det kan jag aldrig räkna med.
Efter många turer så fick jag namnunderskrift och skickade in papper och betalning till Tingsrätten. Sen har det varit en månads väntan... och idag kom så papprerna. Johan skickade ett sms där det stod "Grattis, du har ensam vårdnad om W".
Så skönt!
Nu kan jag ta de beslut som krävs i ett barns vardag själv. Så, en stor sten skakade jag av mig från axlarna och jag känner mig så lättad.
Extra god mat idag, utan att säga till någon vad det handlar om. Jag och Johan ska skåla i det tysta :)

Fy fan, akta er, jag glider fram på en räkmacka just nu!

 

Kommentarer
Postat av: Catrin

Bra jobbat Sussie! Jag är säker på att ni kommer att må mycket bättre, så här, allihop! Grattis!

2010-04-09 @ 22:49:52
Postat av: Maria

<3

2010-04-10 @ 12:43:52
Postat av: Elenor

Grattis! Så skönt för dig/er.

Kram

2010-04-11 @ 18:45:51

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0