Ingen standard familj här inte...

Sitter fortfarande och arbetar. Var kvar lite längre än väntat på jobbet och var tvungen att rigga upp jobbet direkt när jag kom hem.
Jag vet att jag skrev till mig själv att jag skulle jobba mindre och det gör jag, i det stora hela. Men det finns perioder i månaden, som i början när det är bokavslut till exempel. Då ska jag gå igenom alla resultat och komma in med kommentarer. Jag har ett antal kostnadsställen som jag har ansvar över och det gäller att hålla i miljonerna! Inte helt enkelt att förstå varför det blir som det bli ibland och då tar det lite extra tid.
Så, samtidigt som det börjar en ny chef hos mig i morgon som jag ska möta upp så ska jag få in lite förklaringar från en leverantör och jag ska skicka in de färdigsammanställda kommentarerna. Jag får försöka klona mig själv på förmiddagen i morgon, det kommer att vara avgörande.

Nog om jobbet, det låter inte så roligt som jag faktiskt tycker att det är.
Kom i allafall hem till en belåten familj. Johan hade inte haft några jobb inplanerade så jag hade en hemma man här som hade förberett middagen och allt. Stephanie har sin kompis från Nyköping som blir kvar över natten och hon hade fått tag i sin gamla dansgrupp. Så hon kom hem nytränad och glad. Åt, duschade och stack till kompisar. Hon fick lova att skicka sms när hon gick därifrån i kväll eftersom jag kommer att sova som en bebis då.
Jag själv har ont i baksida lår efter marklyften igår, känns en hel del i ryggen också. Jag tycker det är så läskigt att få träningsvärk i rygg. Vet inte om jag associerar det med skada eller om det är så att det är så mycket muskler i ryggen och man blir så totalhandikappad när man inte kan röra sig på grund av det.

Nä vet ni, nu måste jag göra allt färdigt, så det är lika bra att jag kastar på en kopp kaffe. Johan badar Emma och ska snart lägga henne, William gick ner och spelade trummor på Guitarr Hero hör jag.
Hos oss är det lite ombytta roller än vad som är standard verkar det som, känns helt ok faktiskt.

Ciao

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0