Urk

Vilken skitdag jag hade igår.
Allt jag tog mig för bråkade. Allt! Jag var gråtfärdig när jag väl kom hem och ville bara sitta i solen en liten stund och läsa......
Kaos i sin renaste form. Vardagsrum, kök och utemiljön var en enda stor arbetsplats. Det var skitigt överallt och dörrhål som gapade tomma. Det låg skräp och glassplitter över hela golvet. Pust!
Jag kastade i mig två små pizzor som en snäll syriansk kvinna har bakat till mig, pratade en stund med byggisarna sen drog jag ner till dansen.
Jag är som pånyttfödd när jag kommer därifrån. Det är som att vakna upp efter en god natts sömn. Alla tankar och bekymmer som varit i huvudet för en timme sen är som bortblåst. Det är så skönt. När man springer, går eller styrketränar så har man hela tiden skallen full av tankar och man försöker lösa en del problem medan man tränar, och det kan ju också vara bra ibland. Men just att få komma ner och dansa gör att man måste släppa allt annat för en stund och det är oerhört befriande. Man orkar ta itu med det sen på ett annat sätt.

Jag kände av huvudvärk igår och den finns kvar idag. Lite migränvarning är det och jag hoppas att jag klarar mig.

Så här känner jag mig, trots fint men kallt väder, hoppas lite kaffe kan lösa en del av denna känsla.

 

Nu har jag massvis med jobb att ta tag i, så det är bara att sätta igång!

 

Kram på er alla. ciao


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0