Jag är slut som artist idag

Jag känner mig helt däckad. Har iofs haft ont i huvudet hela dagen men jag däckade helt när jag kom hem.
Åt snitzel, gräddsås och potatis. Sen gick jag och la mig, somnade på två sekunder och vaknade när mamma ringde. Är varm och har nog lite feber. Ingen träning idag, bara vila.
Tur att jag har en bra bok. Jag måste tipsa er om denna serie. Den jag läser nu är den tredje i serien tror jag och dom är fantastiska. Lättlästa och övernaturliga.


Jag väntar på en annan bok som ska komma ut på svenska nu i maj. Johan som bara läser engelskspråkiga böcker har läst denna och säger att det lätt är den absolut bästa bok han läst. Han har även berättat lite ur den och jag väntar med spänning kan jag säga. Men jag vet inte riktigt när den kommer så jag kommer nog att hinna läsa en i mellan.


Jag satt och läste Chef tidningen. Jag gillar den och jag känner igen mig många gånger. Det kan också kännas skönt att veta att man inte är konstig om man hanterar vissa saker på ett sätt, utan att 67% av tillfrågade chefer gör på samma sätt. Man ställer ju lätt höga krav på sig själv och här kan man få veta att man gjort just det, sänk garden lite.
I allafall, jag har haft en dag som jag bara gett till mina medarbetare och till verksamheten, nu har det sett ut så här av olika anledningar den sista tiden men just idag har jag inte hunnit göra annat än informera och hjälpa till så mycket jag kunnat. Då läste jag idag i tidningen jag pratade om att jag är mer medarbetarorienterad och mindre verksamhetsfokuserad, och vad jag förstod så är inte det så bra för de övergripande målen.
Hmmmmm, Jag tror att jag måste fokusera mer på utveckling och övergripande mål än vad jag gjort den sista tiden. Jag håller på med utveckling eller effektivisering parallellt men eftersom jag inte bara fokuserar på det så tar det ju så himla lång tid, och det ligger över mig som en blöt handduk. Bättre att delegera ner allt annat och vara fokuserad! 

Så där ja, lite insyn i mina dagar och vad det är som ger min huvudvärk :)

Nu ska jag gå ner och gosa med Kasper som kom in först nu och dricka lite te. Var sjutton är katterna när dom inte är inne, man borde sätta en kamera på dom.
Måste kurera mig, har inte tid att bli sjuk.

Ciao for now

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0