Sånt som inte får hända...

Heeeej på er! Som ni har saknat mig :) Eller hur??? vavavavava!!!

Nä skämt å sido. Jag har inte haft tid, lust eller energi till att skriva.

Gårdagen spenderades på jobbet under dagen (så klart). Sen var det tänkt att Stephanie skulle ta bussen upp till Stälje så hon var uppe ungefär när jag slutade. Vi skulle hälsa på en gammal vän till mig och också är Stephanies pappas kusin. I samma veva som jag skulle åka härifrån fick jag ett meddelande av henne (alltså hon vi skulle hälsa på). Hon hade skurit sig i fingret och satt på akuten och väntade på att bli sydd. Jag åkte ner på stan så länge och promenerade med Stephanie en stund, köpte en present till Catrine eftersom hon fyller snart och så hann vi titta på lite kläder.
Så småningom var hon klar iaf och jag och Stephanie skunde åka dit och träffa henne. Det är alltid som att hitta hem när vi träffas. Vi har så mycket gemensamt, även om hon tagit sig lite längre i sin personliga utveckling än vad jag gjort. Men jag försöker å andra sidan inte att utveckla mig mer. Men jag är imponerad av henne och hennes styrka.
Vi hade iaf en mycket trevlig eftermiddag/ kväll i solen. Vi kom tillbaka till Strängnäs vid åtta tiden på kvällen och då bara åt jag och krashade i soffan.

I dag började morgonen så där. Någon (läs Emma) hade stängt kattluckan, vilket resulterade i att Kasper gick och jamade vid fyra på morgonen och ville ut. hade stora problem att somna om efter det. Låg och vred och vände mig i sängen till fem ungefär. Sen ringde min klocka (telefon) vid sex. Då var jag död. Kom upp iaf och dischade och gjorde iordning mig och åkte iväg. Satt i godan ro i bilen och det märks att många är tillbaka från semestern nu.
Kommer över motorvägsbron i Södertälje så jag har Caravan på höger sida. Ser att det är något som fladdrar runt under bilen jag har ca tio meter framför mig. Fick för mig att det var en påse. på en hundradels sekund ser jag att det är en kattunge. Vit och grå liten kattunge, 9-10 veckor gammal bara. Den får still på sin spinn och försöker i panik ta sig över till vägkanten. Jag hinner precis få ögonkontakt med den innan det dunkade till under höger hjul. Jag tittade i backspegeln och såg att den låg still i vägkanten.
Det går inte att föreställa sig hur man känner sig. Hemskt.
Jag ringde till polisen när jag kom fram till jobbet och anmälde händelsen. Han sa att dom precis fått in ett samtal om en katt som rörde på sig. Den var alltså skadad. Ännu värre. Han frågar efter mitt reg nummer och försökringsbolag osv, men sen har jag inte hört något mer.

Jag känner mig klart dämpad och tyngd av händelsen. Men här mitt i allt budgetarbete har man inte tid att bearbeta det hela, jag får prata med Johan och mina barn när jag kommer hem.
Har suttit med budget heeeela förmiddagen och är inte klar på långa vägar ännu. Tog en skit sen lunch och sitter och dricker kaffe på det nu.
Måste fortsätta så jag kan vara ledig med gott samvete nästa vecka.

Ha re gott alla!

/Sussie "shot me" Ohlsson


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0