Ytligt men ack så viktigt

Hej igen!

Natten blev som jag trodde. Emma kom upp och startade en diskussion vid 03 på natten och sen var det svårt för oss alla att somna om. Dagen idag har blivit därefter. Sur och svårtcharmad :D Gulligt nästan hela tiden.

Ja ja. Jag och Johan var inne i Tuna idag. Jackan till hans dress hade kommit och jag ville gå och titta lite i affärer. Jag är ute efter en svart scarf. Har sett en fin på en butique här i Strängnäs som hade lite spetstyg med. Jag tittar efter något liknande men hittar bara trista helsvarta utan någon extra detalj. Det blir nog att jag går och köper den i butiquen iaf.
Jag hittade en fin blus som jag kände att jag skulle ha användning för på jobbet, så den fick följa med hem. Tog även med mig tre par olika tunnstrumpor i olika mönster. Såna går åt när man är på jobbet och har lite tunnare och nättare skor. Sen gick vi och åt sushi. Emma tog en fembitars och jag en tio. Johan tog Terriyaki. Alla tre satt och sörplade misu. Mysigt. När jag var klar så gick jag till Nilsons skor. Och där hittade jag ett par tunna nätta fina adidas sneakers. Svarta med silvertryck bak. Så nätta så dom nästan kan tas för ett par ballerina. Och hur sköna var dom inte då? Kändes som ett par mjuka tofflor. Gillart stenhårt.
Men jag är ändå ute efter ett par loaferliknande skor som jag kan ha i höst. Och ett par stövlar. Svarta och klassiska ska dom vara. Vilket är både bra och dåligt. Bra är att man då köper ett par dyra för dom är klassiska och kommer att hålla i modet i evigheter. Dåligt är att bra, snygga, klassiska och skinn inte är billigt. Så om jag vill köpa billiga stövlar så kommer jag antagligen att behöva köpa nya om ett eller två år. Sånt är jag inte mycket för. Jag vill ha bra grejjer och när det gäller skor får det gärna kosta en slant. Likadant tänker jag när det gäller barnen. Skor ska vara bra. Och ytterkläder. Då känns det bra att skicka iväg dom till skola och dagis. Man vet att dom håller sig varma och torra.
Blusen iaf. Jag kom hem och provade den i lugn och ro och.... ja, den får åka tillbaka i morgon. Den var jättefin och så men den är mer en tunika än en blus och jag kommer inte att använda den i samma utsräckning som en blus. Så jag åker in i morgon igen. Det gör inget. Kanske hittar jag en fin svart scarf då också. Om jag har tur.
Sen har jag tittat runt lite efter Björn Borg kallingar i jr stl. Hittade ju i Örebro på någon av sportbutikerna, tror det var Inter Sport. Men jag har inte sett några här. Nu ska jag titta i centrum i morgon om det finns där. Då blir det ett par till till William. Kanske jag tar med mig ett par string från samma märke, har sett några fina. Snart är stringsäsongen förbi å andra sidan, jag får se.

Måste också köpa Samarin, Resorb och Koltabletter till Tunisienresan. Ska kolla priserna på sololja på flyget om det är billigare än här på coop, annars är det ganska smidigt att beställa och ha på flygplansstolen när man åker ner. Men vi får se som sagt. En annan sak som är så himla viktig (börjar inse vid det här laget vad ytligt allt låter men det struntar jag i) är bodybutter. Min Mango från Body Shop är slut nu och jag måste ha en ny pronto. Innan jag åker och jag tänker köpa en cocos med mig ner. Den doftar underbart och får mig att tänka på sommar, saltvindar och goda drinkar. Om man smörjer sig varje kväll när man är utomlands så kommer den känslan till en sen när man står hemma i sin egna kalla trista vardag. Så fort man sen känner doften av det man hade varje dag när man var på semester så infinner sig känslan. Ett litet tips till en förlängning av det goda :)

Any way. Vi grillade hamburgare när vi kom hem och jag har varit och köpt lite blommor och vita krukor som jag ska göra samma arrangemang som vi har i köksfönstret av till Kenneth, när han fyller år på lördag. Han tyckte att det var så fint det jag hade gjort så då får det bli så till honom också.

Nu ska jag gå och säga till Johan att han ska lägga Emma så ska jag göra te och lägga mig och gosa lite med William.

Ha re gott så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Maria

Glöm inte Imodium - kan vara oslagbart där nere... :) Trevlig resa, njut ordentligt!!!



Kraaam <3

2010-08-06 @ 10:20:47

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0