dag 17

mitt umgänge.

jag har en gammal vän som jag älskar. vi har känt varandra sen vi var små. vi har sett varann gå igenom livet alla prövningar, vi har stöttat och varit brevid i vått och torrt.
den familjen är idag stor och vi har mycket glädje av varandras sällskap. barnen leker med varandra och jag och hon gillar att sitta och babbla med ett glas vin framför oss.
gubbarna brukar också hitta samtalsämnen. vi brukar bjuda hem varandras familjer på middag emellanåt. jag tycker det är så roligt att bjuda på middag.
henne vill jag inte vara utan.

en annan söt fin och alldeles underbar människa är m. vi har också känt varandra länge och känner varann väldigt bra. inte för att vi umgåtts så mycket utan för att våra pappor var samma skrot och korn. samma humor har vi och vi tänker på ett ungefär lika. henne behöver jag aldrig dölja något för. jag vet att hon aldrig skulle dömma mig. jag hoppas hon vet att jag aldrig skulle dömma henne.
hon har fått barn nu. jag känner att jag vill hälsa på oftare nu. livet är skört och man ska inte ta något för givet. men jag är väldigt glad för hennes skull, jag hoppas hon är riktigt lycklig.
henne vill jag inte vara utan.

mina grannar är värda att ta upp. dom är fantastiska! L och A och deras vovve P. fina fina männsikor som jag är så glad att känna. dom visar sån värme som man inte är van vid att få. tur att vi bor så nära varann, det inbjuder till ett och annat spontanbesök.
puss och kram på er!

jag har en massa kompisar, bekanta och vänner som jag är otroligt tacksam över att jag känner. jag försöker att hålla kontakt med de flesta emellanåt, men det är svårt att hålla i alla trådar. men det är ju kompisar och då förlåter man, eller hur?

för ett par år sen så rensade jag lite i min bekantskapskrets. jag "gjorde slut" med dom som bara kostade en massa energi och som inte gav mig något. det var en renande känsla och jag hade inte dåligt samvete en enda gång. jag skulle kunna rekommendera det till alla som har ohälsosamma vänskapsrelationer. absolut. gör slut med dom om dom bara tar energi och inte ger något tillbaka. eller att relationen kostar mer än den smakar. det är mitt råd.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0