dag 21

vad finns omkring mig just nu.

detta hade varit roligare om jag hade skrivit ikväll från mobilen eller något. just nu sitter jag på kontoret. har nästa precis kommit.
ganska stökigt skrivbord. mycket lösa papper som ska in på sina platser. en apelsin ligger på ett block och väntar på att bli uppätet. ett annat block som jag skulle renskriva det sista ur ligger uppslaget. värmefläkten står och surrar på golvet och en stor mugg kaffe står och ångar på min vänstra sida. snart ska den intas med en smörgås, för sen är dagen igång, kontorsgrannen sitter och snyter sig och grannen brevid honom pratar i telefon. ljusstaken lyser i fönstret och det är mörkt ute fortfarande. telefon blinkar, jag har nog fått ett sms. precis kollat mina mail. det var inga nya, stängde mailen igårkväll kl 23 så det hade förvånat mig. förmiddagen är uppbokad och eftermiddagen ska jag ge till att städa upp lite och se till att jag har allt på plats inför jul och mellandagarna, alla underlag inskickade, alla tillstånd registrerade och all bemanning inbokad. bland annat.
ingen vila ingen ro!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0