dag 25

idag.

vaknade kl 0900 idag. fick sovmorgon, vilket var skönt då det blev lite sent för oss tre som var i nykvarn på middag med goa vänner igår kväll. jag körde men så jag var inte sliten på det viset, men det blev sent.

tog det lugnt på morgonen och vid elvatiden tog jag på mig ytterkläder och gav mig ut och skottade.
två timmar senare hade jag hunnit ta en snabbdusch och klätt mig. johan och emma kom hem från pulkabacken och william drog till en kompis. stephanie ligger i soffan och är magsjuk :/.

vid kvart i två anlände vi till svärfar som fyller 55 år idag. kalas med smörgåstårta och vin. sen kaffe och vanlig tårta och en massa annat gott (och sött).

kom hem ett par timmar senare och började laga potatis och köttfärsgratäng med feta och grädde. den ska vi ha med oss till sälen. medan den stod i ugnen laddade jag en kolasats till som jag också vill ha med mig. plocka i huset, vika tvätt, torka av ytor mm mm. det tar aldrig slut liksom. packa kläder och skriva lista så vi inte glömmer något.

nu är jag trött och det syns inte ens att jag stod och kämpade på uppfarten i över en timma i förmiddags. det är helt igensnöat och det vräker ner fortfarande. jag ska värma lite glögg och titta på "vem kan slå filip och fredrik".

två dagar kvar på jobbet. hej å hå!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0