Man blir ödmjuk

Sitter i ett hotellrum i Mölndal och tittar på tv. Har precis pratat med familjen, fått lägesrapport och pratat med William.
Man blir ödmjuk inför vad man har, det blir man.
Veckorna går i en väldig fart, det liksom hoppar över dagar. Man börjar på måndagen och sen är det fredag direkt. Känns inte som att man hinner med något, än mindre sig själv... Men när man sitter så här, själv och hör sin familj på håll, då förstår man vad det är man faktiskt har därhemma. Det är nyttigt med distans.
Jag är tacksam för mitt liv, det är jag men det är ändå väldigt viktigt att få lite perspektiv.

Så, jag har en stor fördel med mitt jobb. Jag kan åka runt lite och jobba i landet. Jag gör studiebesök i Mölndal idag. Jag och min kollega är nere och tittar på hur deras verksamhet sköts. Nästa månad ska jag till Lindköping och titta på verksamheten man har där på sjukhuset. Det är en stor fördel med att arbeta i ett stort företag. Visst var jag ute och reste lite på AZ tiden också men jag har en annan tillgång och anledning nu.
Åker hem i morgon igen, förhoppningsvis med en massa nya idéer och energi. Sen har jag ju längtat efter min familj också, det är nyttigt att få längta.

Nu ska jag krypa ner och läsa min bok.

Puss på er alla!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0