Laddar för jobbdag i morgon

Sovmorgon idag, det behövdes!

Gårdagen var så där. Jag var nedstämd. Gick ner på stan och handlade chips, godis och vin.
Och vilket vin sen. Har köpt den till mamma en gång och jag köpte den till mig själv nu. Bara för namnets skull och för att den såg söt ut. Annars köper jag vin baserat på vad det är för druva. Jag gillar Shiraz och köper nästan bara såna viner, även Syrah (som också är Shirazdruvan). Jag brukar till och med hålla mig till Shiraz när jag köper Rosé. Men inte igår. Då köpte jag ett vin för att den var söt.
Vi åt kyckling tacos sen på kvällen och jag blev så mätt att jag nästan inte orkade äta mitt godis. Än mindre chips. Och jag fick bara i mig ett glas av detta underbara vin. Det var gott hörrni. Prova det om ni är ute efter ett fruktigt vin.
Kvällen spenderades framför en film. Vi tittade på Hell ride. Lite övervåld brukar få mig på bättre humör :) Efter det satt jag och glodde på MMA.
Det var ju inte så att jag kände att min blue stämmning rann av mig men jag kanske känner mig aningens roligare idag.

Idag ska jag åka och kasta skrot. Där har vi ett säkert kort på att  bli på bra humör. Vi ska åka till skroten och diverse insamlingar. Det är alltid lka befriande. Jag ska också åka ut till svärfar och vara lite sällis till hans katter. Han kommer hem i morgon. Efter tre hela veckor ute i Europa i bil och sin kärlek. Han har nog aldrig varit borta så länge. Det behövde han.

Jag ska annars ta det ganska lugnt idag. Jag ska åka in till mitt jobb i morgon. Känns inge roligt men jag måste. Och då är det lika bra att ta en dag och göra så mycket som möjligt. Så jag åker väl in så jag är där till åtta, så får jag se när jag kan åka därifrån.

Ha en skön dag annars söta!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0