Sommarmorgon...

Vaknade av att Emma viskar "Pappa, jag är jättehungrig"
Tänkte först, usch va tidigt, så jag sa "gå ner och gör din macka själv" men med en sur ton konstaterade hon att hon faktiskt inte kunde. Så jag tänkte att jag går ner och lär henne att göra den så kanske hon kan fixa det själv denna sommar.

Så jag kommer upp i köket. Ahhh, det är tidigt. Emma var tydligen inte så hungrig för hon skutta in i sitt rum på en gång.
Alla utom vi två sover. Klockan tickar sömnigt i köket, solen skiner ute. Det är nystädat och fint i köket. Jag hittar ett par nycklar på bänken och låser upp dörren och släpper in morgonluften. Drar in den friska lite svala luften i ett djupt andetag och blir stående i dörröppningen ett par sekunder. Svalorna jagar varann på låg nivå, undra om det blir regn idag hinner jag tänka.
Allt är så tyst och stilla. Jag sätter på kaffe och låter doften blanda sig med den friska luften som fyllt köket. Står och tittar ut på uteplatsen och tänker att jag ska hämta tidiningen och sätta mig ute och dricka mitt kaffe, göra en smörgår och låta solen få väcka mig på sitt speciella själsbefriande och milda vis...


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0