Upp och ner går känslorna

Ja ni. Vad det går upp och ner allt.
Vädret, det helt underbara vädret vi hade, försvann över en natt. Som tur var så fick vi två dagar av det varma vädret när vi var i Gustavsvik. Men nu är det borta. Jag lever på tanken att det snart är dags för att åka mot varmare breddgrader. Jag tror jag kan stå ut med Tunisiens påträngande araber mot att jag får lite mer värme :) Jag ska till och med stoppa i mitt duntäcke igen. Jag fryser och känner mig ynklig.

Roade mig med att göra rent Emmas akvarie på eftermiddagen och nu har jag varit och handlat. Ost, kex och vindruvor. Jag ska gå och ta mig en dusch och sätta på mig mina underbart slitna och mjuka Björn Borg pymasbyxor och morgonrocken. Lite skrubb i ansiktet och lotion på kroppen så är jag som ny :)

En annan sak som gått enbart ner den sista tiden är min träningslust. Jag brukar aldrig tvinga mig själv att träna, brukar inte behöva det. Så när lusten försvann i samma veva som värmen kom så var jag inte så orolig. Jag känner mig själv och jag vet att det kommer tillnbaka. Det har den inte gjort hittills. Va fan är det här? Är det också en "åldersgrej" som allt annat?
Däremot har svullandet i samma takt gått upp!!! Inte en bra kombo sanneligen. Så jag ska börja förbereda mig på att för första gången tvinga mig själv ut i spåret vilken dag som helst (eller vilket år som helst), för det här håller inte längre. Herregud.

Så, jag har en helvetesvecka på jobbet framför mig och jag känner en jätte jobbångest. Det är inget jag brukar hålla på med heller. Kanske lite, men pga av att man isf vänt på dygn och annat. Men det här är annolunda och jag vet att jag kommer att ha sjukt mycket att göra och jag är väl lite orolig att jag kanske inte lyckas om sanningen ska fram. Men sen är jag ledig en vecka till för att jobba (som ett svin) v 32. Sen far vi v 33.

Nu har jag ett stort mysbeov och jag ska ställa mig i duschen och raka mig där det är nödvändigt och smörja mig osv, sen på med myskläderna och stoppa Emma i säng, på med filmen och fram med moffet!

Jag hoppas att ni får en härlig lördagskväll!

Puss på er!


För att jag känner mig så...

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0