Vill vara ledig nu..

Sicka enastående och anonyma periodare jag har att göra med här. Antalet besökare håller sig på en ganska stadig nivå dag till dag, sen plötsligt en dag så ökar antalet med 100% och håller sig så i två dagar för att sen gå tillbaka till den normala nivån igen :)
Jag är bara så förvånad att någon ens gör sig besväret med att faktiskt titta in varje dag. Jag menar, jag har ju inget innehållsrikt liv i den bemärkelsen och hantera skrivkonsten är jag ju inte top of the line på så att säga.
Jag har alltid haft ett behov av att skriva av mig, det är den bästa terapin jag kan få. Det hjälper mig att strukturera allt jag har varit med om eller tankar i huvudet, det hjälper mig att få distans och att ta beslut.
Förr har jag haft ett block jag skrivit ner allt i och senare har jag skrivit i word och sparat i datorn. Herregud va mycket jag har skrivit genom åren! Jag har faktiskat kastat mycket av det, men lite småanteckningar har jag kvar. Det är så skönt att vänta ett par veckor och sedan gå in och läsa. Man får en helt annan syn på sina tankar och sitt agerande.

Anyway, det är roligt att det finns några som tittar in då och då och jag kommer att fortsätta skriva för min egen skull.

Idag ska det bli en kanondag verkligen. Jag har en vän som bor här i Södertälje som jag ska äta lunch hos idag. Blir hämtad och lämnad. Tror det vankas stor räkmacka och en solig uteplats en stund på dagen. Inte alls fel! I övrigt ser jag verkligen fram emot att sitta på en handledarkurs i ett klassrum i morgon när solen står som högst (not), men jag ser ännu mer fram emot att åka till Trosa på söndag och dra ut på sjön. Myyyysigt och förhoppningsvis varmt. Kyckling, tzatsiki, toamasallad och rustikbauette på sjön, fan, finns det något som är mer avkopplande som innefattar en sån frihetskänsla? Tror inte det.
Jag ska också försöka hinna med att shoppa lite till en vän...eller två faktiskt. En arbetskompis och en som fyller 40 år i höst. Den sistnämde ringde igår och sa att han önskade sig en parfym allra helst i present. Ok, tänkte jag. Det var billigare än den sak jag hade tänkt köpa till honom, men huvudsaken är ju ändå att det är något han vill ha och kommer att använda, så parfym it is!

Nu ska jag sätta igång på allvar här. Sen ser jag fram emot två dagars ledighet!

Stor hård kram på er!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0