Tre dagar kvar :)

Hej alla sommarsöta!

Från och med idag börjar jag räkna ner. Jag kommer att vara ledig från jobbet i två veckor och det ska bli så skönt. Eller ledig känner jag är ett starkt ord, jag kommer förhoppningsvis inte behöva åka in till jobbet iaf ;) Jag vet, inte helt optimalt men jag är glad för det lilla.
Vi ska snickra lite på huset och måla ett plank. Det är väl det som jag vet att jag ska försöka hjälpa Johan med. Annars har jag en massa målararbeten inne att göra och förra sommaren sa jag att jag skulle göra det på hösten, vilket inte blev av. Men jag ska ta tag i det nu, kanske inte mitt under högsommaren men sen ska jag göra det. Finns inga undanflykter, jag har färgen, det är bara lusten jag måste leta efter :)

I övrigt så var Stephanie och Ellen i Södertälje igår. Ellen tycket att det var skönt med sällis på stan. Hon ville köpa ett par typiskt svenska trosor så Stephanie sa att det typiska här bör vara Björn Borg, det blev således ett par BB och ett par jeansleggings. Vi såg till att hon kom på tåget och så och alla var glada och nöjda.
Sen kom ett erbjudande om att Stephanie kan få följa med ner till Halmstad nästa vecka. Resan ner och bostad är betalt, hon skulle bara få stå för maten själv och om hon vill ta tåget hem tidigare. Men det är ansträngt i plånboken både för oss och för Stephanie nu. Vi sparar alla pengar vi kan till Tunisien (vi har inte haft så bra framförhållning, jag vet) och varje liten utsvävning blir på den resans bekostnad. Dessutom ska Stephanie kanske jobba nästa vecka. Vi får se, hon kunde tydligen välja det lite själv. Men men, tråkigt att man inte kan när man får ett så bra erbjudande. Ellen däremot är ju så välkommen att komma hem till oss och lära oss lite bättre engelska, samtidigt som vi lär henne svenska. Kommer att sluta med att det är vi som pratar engelska med henne och hon svarar på svenska, haha!

Nä vänner, vet ni vad. Ni ska jag gå och ta en kaffe i solen. Jag har jobbat med div, pratat i telefon och skrivit här ett tag nu. Nu är det paus.

See ya!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0