Det drar ihop sig..

Goderdager i stugorna,

Har ni det bra?
Jag har det fint.

Jag håller på att jobba undan så jag kan gå så snart som möjligt. Det är lite småpyssel, då en av mina chefer är borta och jag får ta lite av det hon gör. Men det går bra, det gör det.

Idag fick jag ett trevligt meddelande. Det var från en gammal vän till mig som kör lastbil idag. Han skrev att han skulle till Gärtuna och lossa och undrade om vi kunde passa på att ses. Det är typ tjugo år sen vi sågs sist! Det var roligt att prata lite med honom. Vi tog en kaffe på mitt kontor medan lagerpersonalen lossade.
Vi hann prata en hel del på en ganska kort tid.
Kul att träffa gamla kontakter så där, samtidigt som det kan finnas en risk med att det drar upp en massa gammalt som man stoppat undan. Men i det här fallet så var det bara kul och bra för mig att jag forserade den spärren. Det är som sagt tjugo år sen och det kändes inte som att det fanns några agg kvar. Kanske tvärt om. Jag kan tänka mig att ha lite kontakt med honom. Han har lämnat sitt bakom sig och gått vidare och jag har åsikten att alla kan förändra sig och alla förtjänar en till chans.

Jaha ja, nu ska jag samla ihop det sista så åker jag hem snart!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0