Hagelskur mitt i sommaren börjar bli mer regel än undantag.

Goddag söta!

Jag har bakat och bakat idag. Ok, nej inte så mycket men lite. Två nötbottnar och en massa kryddiga småkakor.
Bakfantast har jag aldrig varit synonym med men jag gillar att äta´t. Så bland får man väl dra sitt strå till stacken så att säga.
Nu ska jag snart börja dammsuga lite här och byta lakan i sängarna, dammtorka och plocka undan, det ska bli så skönt i kväll när det är gjort. Ett glas vin och tända ljus. Rent och fint överallt.
Kommer lite gäster i morgon och det är ju alltid trevligt att ha lite gott att bjuda på. Det blir nöttårta med grädde och svenska jordgubbar, kryddiga småkakor och två olika cupcakes. Det ska vara lavendel i ena sorten. Jag vet inte var man får tag i det, ska man verkligen behöva åka till en blomhandel för att få tag i ingredienser till muffins? Det låter knepigt men fint blir de!

Satt och tittade på ett mail när jag plötsligt hör att det börjar smattra på taket. Tittar ut och årets hagelskur kommer ner. Åsksmällar och hagel på en sekund. Barnen sprang ut men kom in lika snabbt igen. Emma är livrädd för åskan.

Nu väntar städning och jag ska försöka sluta jobba samtidigt som jag har semester, bakar, städar, är mamma och handlar ;)

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0