Inget lätt jobb det här med föräldrarskapet

Vilket ruskväder vi har.
Jag har varit utslagen hela dagen och känner mig som mos. Hoppas jag kvicknar till snart, vill ju festa lite i kväll ;)

Jag har fått lite indikationer på att man vill ha min till för sig själv, så jag ska försöka lämna bort Emma en sväng i morgon och ta med mig den äldste och ta en fika i Etuna. Hoppas jag kan få tag i lite barnvakt. Svårt att få ihop det annars. Hur gör man liksom? Man kan ju inte klona sig gärna.
Känner att jag verkligen behöver ha lite tid ensam med var och ett av barnen, mig själv och Johan. Som vanligt hamnar man sist i prioriteringen men det är smällar man får ta som förälder antar jag.
Det ska inte vara lätt att vara mamma.
Men jag ska göra vad jag kan för att stötta i morgon.

Man måste försöka leta efter signaler som barnen gör allt för att inte visa, man måste kunna läsa mellan raderna och försöka förstå. Man måste vara kompis samtidigt som man är mamma, men då ska man också vara noga med att inte curla sina barn.
Jag tycker att det är ett hårt jobb. Speciellt när man är ensam om att ha tre barn medan Johan kanske bara har ett barn. Jag måste liksom försöka räcka till till så många fler.

Ja, det är tufft minst sagt och inte helt glasklart, men det ska det säkert inte vara heller.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0