Nuläge

Sitter i köket.
Ljudet från barnprogram i bakgrunden, Emma hostar emellanåt.
Dörren i köket är öppen på vid gavel. Det fläktar till då och då. Doften som slår emot mig bär med sig känslan av sommar.
Jobbet flyter på, pratar lite i telefon, tar fram en massa exelfiler. Summerar och jämför. Kliar mig i huvudet och försöker igen.
Mailar och får svar. Fram och tillbaka.

Jag tar mitt stora glas med citronbubbel vatten och går ut en stund. Värmen slår emot mig. Solens strålar bländar mig för en sekund. Jag tittar ut på tomten, det susar i björkens toppar och det doftar klöverblommor. Lugnet är totalt just nu. Plattorna under mina fötter är ljumma och jag bara står där en stund, sluter ögonen och njuter.

Går in igen och tar tag i mina siffror. Omsättningar, Intäkter, Lönekostnader, Materialkostnader, Produktionskostnader osv osv...


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0