Uuuuuuh!

Vi gick ner och åt vid hamnen idag igen. Jag åt en pizza som kostade 108 kronor. Det är en ganska fin restaurang och framförallt välbesökt. Kan man förvänta sig riktig bearnaise när det står att det ska vara det på? Jag tycker JA. Var det riktig bearnaise. NEJ. Fan va dåligt tycker jag. Jag är så där skitpetig med just bearnaisesåsen. Den ska vara riktig, då är det gott och det är det jag beställer. Jag vill inte ha någon kryddig Café de Paris sås wanna be look alike när jag beställer bearnaise.
Som ni hör så går jag igång på en sån här grej. Men jag ska inte elda upp mig.
En annan sak som jag ogärna gör är att beställa pizza och äta den på restaurang. Jag orkar äta en halv pizza ungefär. Och när jag äter hemma så har jag lunch nästa dag också, jättebra. Men när jag äter ute så lämnar jag en massa mat. Just idag var så inte fallet vill jag tillägga. Jag var så himla hungrig och jag hade ätit lite till lunch. När vi väl var där så höll jag på att svimma av lågt blodsocker. Så vad gör jag? Jo jag äter upp 3/4 av pizzan! Alltså nästan hela. Det resulterade i att jag är äcligt mätt fortfarande. Jag tycker inte om mättskänslan. Alls. Jag mår illa av att vara mätt. Men, nu är jag det och jag ska öppna en Staropramen och sätta mig och känna helgen sätta klorna runt mitt välmående.

I morgon ska vi till Ulvhälls Herrgård och fira midsommar. Sen ska vi hem till svärfar på eftermiddagen och äta gott. Ganska lagom upplägg.

Ha det gott sötisar!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0