Växlande minst sagt...

Goddag mitt herrskap,

Har ni det bra i det mycket växlande vädret? Jag har det bara bra och mår perfekt.

Jag och Johan har varit på tu man hand i Etuna. Det var ett mysigt break att få strosa omkring i solskenet och bara va. En chailatte och lite folkfluktande sen hem, helt lagom.

Vi har skrivit matlistan för veckan, som Johan och Stephanie åkte iväg för att inhandla till, och jag sitter och lär mig hur min nya kamera fungerar. Det ska bli roligt att åka omkring med den och ta fina bilder överallt.
Emma är hos en kompis och har varit sen i förmiddags. Lugnt och skönt, bara jag och William hemma.

Gårdagen blev innehållsrik. Jag fick så mycket fint så man blir generad. Bla fick jag en ny kamera. Jag älskar att ta kort och om familjen tyckt att jag varit jobbig innan så kommer dom definitivt att vilja kasta något på mig nu. Men det var med i beräkningarna när man köpte kameran från början.
Sen fick jag ett minneskort till min mobil, ett till kameran, en bok en del presentkort, två par hemstickade sockor, en termos, ett stort fat (jättefint antikt på hög fot) med ost, kex och frukt på, massvis med blommor och vinflaskor och en Martini.


Ja, nu är det snart jobbvecka igen. Jag känner att jag skulle vilja ha ledigt ett tag nu. Alltså ledigt ledigt, ni vet, så ledigt att man kan stänga av telefon, inte starta jobbdatorn och bara tänka på det man är i just då. Så ledig vill jag vara ett par veckor. Men det kommer inte att bli så. Bara vecka 33 som jag inte kommer att kunna nås av jobbet. Det är bättre än inget men det skulle varit skönt med en längre sammanhållen semester... Man kan inte få allt, det är bara att konstatera...

Ha det så bra alla söta!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0