Back in business

Så, då är man back in business igen då. Härligt att brutalt bli inkastad i verkligheten.

Emma får vara hemma resten av veckan med farfar som har ledighet att ta ut. Det tackar jag för. Jag tror bestämt att jag har världens bästa svärfar. Han var tvätthjälp under hela vår renoveringstid, han hämtade smutstvätt och återlämnade vikt ren tvätt. Är inte det genialt?
Nu när jag får tvätta själv, vilket jag tycker är roligt, så funderar jag ändå på ett moment som jag inte kan få till av praktiska skäl... manglingen. Jag ägen ingen mangel och jag tror inte att jag vill göra det heller , för då skulle jag skylla på att jag inte har tid. Hur ska jag då göra? Jo, jag tror jag ska prata lite med Johans farmor. Hon behöver något att göra. Jag ska köpa mangel/ stykvatten med lavenderdoft och åka över med en Ikeasäck med lakan och påslakan som jag vill ha manglade. Örngotten stryker jag för jag tycker själv att det är så pyssligt att mangla dom. Är inte det en bra deal? Jag ger henne något att göra och jag får manglad tvätt tillbaka... som luktar farmors linneskåp? Jag tycker att det låter perfekt men jag ska höra vad hon säger om det! Det blir inget rotavdrag på det men en fika varje söndag kan det vara värt.

Nåja. Det är kallt i mitt kontor. Jag fryser. Termometern står på 21 grader men det är kallt, det blåser kall luft på mig och det är konstaterat. Vet inte var ifrån, då min kollega har varit och skuvat igen fläkten helt i taket.
Sitter med fleecejacka över mina vanliga kläder, som förövrigt är varma i vanliga mått mätt. Jag skulle behöva halsduk och mössa, togvantar och långkalsonger. Man kramar nykopierat papper i jakt på lite värme, det är illa ville jag bara säga med det...

Jag kan inte sluta längta efter sommaren och värmen. Denna bild är så härlig, den är från Idrefjället när vi var där och vandrade lite för snart två år sen...

  


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0