Kaos och fartfyllda veckor

Som vanligt rusar veckorna fram... och inte blir det varmare för det.
Nu längtar jag verkligen efter värme och solens välgörande strålar och jag vet att våren står bakom hörnet, det känns så tydligt.

Jag är väldigt trött. Jag har ett hälsotillstånd som säger att jag ska ta det lugnt, men det gör jag inte. Inte för att jag behöver hävda mig eller något utan bara för att jag inte kan sitta still. Jag tänker att så länge jag inte behöver springa omkring på dagarna så tar jag det lugnt, men det gör jag inte. Jag har sjukt mycket på jobbet och belastningen är ett stressmoment i sig. Så, i morgon har jag bestämt att jag ska jobba hemifrån. Inte för att det är mindre att göra då utan bara för att jag slipper gå på tå från tidigt morgon på jobbet, när jag är hemma kan jag ta det piano... Det är bra med en ganska stor portion disciplin dock, så man inte gör en massa hemarbete samtidigt.

Vi håller ju på att renovera tvättstugan/ badrummet här hemma. Det är drygt att ha en massa människor hemma hos en som inte tar någon hänsyn till att man kanske skitar ner i hela hallen bara för att man inte orkar lägga ut skyddspapper, eller gå på vår toa dagarna i ända och ständigt ta slut på både papper och tvål, eller bara att man inte blir klar helt enkelt. Nu går dom på övertid här sen i tisdags, då hade dom varit här i tre veckor! Igår sa dom att det skulle bli klart idag. Bra, tänkte jag naivt, då kan jag äntligen tvätta lite, för jag lovar att det behövs. När vi kom hem idag, var dom klara då???????? Nej. Det var bara jäkligt skitigt överallt.
Förhoppningsvis är det nästan helt klart i morgon så jag i allafall kan tvätta lite underkläder. Det är i såna här perioder man inte vill råka ut för en olycka som gör att man måste ta av sig byxorna av någon anledning, ni fattar va? Ni vet, när man har passerat reservtrosorna och har dom som legat längst in i lådan och som man borde slängt för 10 år sen... Så illa är det.

Nä, nu ska jag sätta på lite kaffe och njuta av tystnaden en stund. Här ser ni kaoset jag lever i just nu :)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0