Lördagsfrid...

Det är fridens i huset idag.
Problemet jag hade framför mig tog jag mig an igår redan och det löste sig. Jag fick avvara lite av mig tid emot min vilja men det var det värt. Så skönt att ett steg är taget, nu måste jag sätta andra benet framför det första och ta nästa... och nästa... och nästa, tills jag når mitt mål. Jag är på väg nu.

Jag har precis varit nere på Emmas balett. Hon dansar barndans men ska gå upp i balettgruppen nu till hösten.
Tanken var att jag också skulle börja i vuxengruppen klassisk balett men jag har inte haft utrymme för fler nya intryck sen en tid tillbaka av naturliga skäl. Men han var på mig idag och sa att han saknade mig i måndags... Hmmm... Jag har en grundvilja och jag vet att jag kommer att tycka om det, men av olika orsaker och faktorer så har jag liksom inte tagit mig dit. Men jag ska försöka komma iväg på måndag. Jag behöver ta mig över den tröskeln sen kommer jag igång. Ska bli spännande! Det var ju ett tag sen...typ 30 år sen ca som jag dansade klassisk balett, men som André sa, sånt sitter i, det är som att lära sig cykla... Jag tror att han säger så för att få ner mig. Jag vet att min kropp inte är vad den var då :) Men men, det är ju å andra sidan inte så att jag legat på latsidan heller. Jag har ju faktiskt alltid tränat och varit aktiv.
Äh, va sjutton. Monday it is! *klubbar*

Underbart väder idag. Man riktigt kände värmen i ansiktet mot husväggen. Det här behöver jag, och säkert många med mig. Solens strålar och framför allt värmen och ljuset. Gu va härligt, vilken tid vi har framför oss, det ser jag fram emot. 

Så, nu kan jag sitta och äta kex, ost, tillbehör och dricka vin (som inte blev inköpt ens igår, men det var det som sagt värt) med ett leende på läpparna ikväll. Jag ska verkligen mysa och unna mig att må bra i själen. Sen ska jag hejja, på vem vet jag inte riktigt än. Anna eller Salem tror jag att det blir, har iofs alltid gillat Peter också.... Kommer att hejja på alla tre.


Don´t mess whith mama
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Bra Sussie!

Samla kraft och energi från solens strålar och fyll dig med lycka från dansen så ska du se att du segrar tillslut ! :-)

2010-03-13 @ 15:18:53

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0