Solens värme

Har halv semesterdag idag. Jag skulle kunna tänkt mig att använda den till att sova lite längre, gå upp och gå ut och gå i fiiiina vädret, komma hem och dricka kaffe och äta frulle och titta på nyheter. Gå in i duschen och göra mig redo att åka till jobbet i sakta gemak... Men ist såg den ut så här:

Vaknade tidigt, fick iväg alla till sitt, satte mig och började söka information på nätet, ringde trista samtal som tog mig tillbaka till ruta 1. Tog beslut, ändrade inriktning, ringde andra samtal som gav mer och skickade iväg ett tråkigt sms. Däremellan jobbade jag lite och tvättade en del (känns fortfarande lyxigt). Åt min matlåda hemma medan jag skriver här, sen kastar jag mig in i bilen och till jobbet!

Hör ni våren? Den inte bara känns, den hörs också. Det formligen rasar ner från taket här, droppar från alla istappar och fåglarna är i extas! Man kan nästan med blotta ögat se när snön sjunker cm för cm.
Tänk er när det rinner små vårfloder i backarna på vägen, tänk när man tycker att det är lite för varmt med jackan på sig när man är ute och går. Tänk när man får lägga undan alla tjocka vinterkläder och skor, att få ställa fram dom tunna skorna och hänga fram dom tunna jackorna. Tänk när man kan sätta sig mot väggen och svettas i solen, tänk när sopbilen kommer och sopar upp resterna från vintern en gång för alla. Tänk.
Snö i all ära, det är jättevackert ute när allt gnistrar och har en blek ton men nu skriker min kropp efter sol!!!

Våren knackar på dörren hörrni, släpp in den!!!

Kommentarer
Postat av: Elenor

Hoppas dina samtal leder någon vart.

Styrkekram Elenor

2010-03-08 @ 23:16:51
Postat av: Sussie

Det kommer dom att göra. Tack söta!

2010-03-09 @ 08:51:04

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0