Solokvist

Ååååå, vilken pissdag.
Igår ringde en kille och bokade en tid med mig idag för att göra en uppdradering på min dator. Jag sa att jag hade tid direkt på morgonen, som idag. Bra sa han och skickade lite länkar till förberedelser som jag skulle göra innan. Jag gjorde allt som stod innan han ringde i morse. När vi väl var igenom alla moment så sa han:
- Ja nu håller den på att uppgradera och det kan ju ta 5 till 6 timmar.................................
- Va!!!? Utropade jag, men jag måste ju jobba.
- Ja..., jag är ledsen om jag varit otydlig med tiden.
- Otydlig, den informationen var ju obefintlig. Om jag vetat det så hade jag sagt nej till en morgontid.
Men vid det här laget så var ju alla upprörda känslor bara att göra av med energi, för jag kunde ju inget göra.
När klockan sedan slagit kvart i fyra så var uppgraderingen klar men alla program som fanns var inte kvar, en del saker som jag höll på att jobba med hade jag glömt att spara osv...
Jäkla sopa svor jag åt mig själv.
Ringde upp Help desk och dom sa åt mig att det kunde ta en timma el så att få tillbaka allt men att det brukar komma av sig själv.
Det är bara att hoppas på att jag får tillbaka iaf mailen till i morgon.

Väl hemma så var jag tvungen att åka och köpa tvättmedel direkt och sen hem. Snabb mat eftersom barnen höll på att dö av lågt blodsocker. Nu måste jag åka ner och köpa mjölk bl.a.

Jag är själv några dagar. Johan har åkt till Gotland för att jobba. Det är alltid lite jobbigare att ro hela lasset själv. Jag känner också vid såna här stunder att jag har ett arbete som känns lite för tungt för att jag ska orka med allt själv hemma på ett bekvämt sätt. Det är tur att han mestadels ändå är hemma.
Dock kommer svärfar och hämtar Emma i morgon, slutar 16.00 i Solna i morgon och kommer inte att hinna hem till 17.00. Det är skönt, sen hämtar han henne på torsdag för att det är den dagen han brukar hämta henne. Båda dessa dagar så kommer han med henne vid 19 tiden så jag hinner äta lätt och kanske gå ner och träna en snabbis innan hon kommer. Det blir plus poäng i slutänden :)

Nä nu är det affären som gäller, sen ska jag gå och köra x-trainerna för att försöka få ur lite slagg ur låren. Därefter blir det sängen ganska tidigt. Läsa och somna tidigt, skönt.

Ses och hörs, ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0