Vänskap

Satt på jobbet på eftermiddagen och hade bara en massa såna där tråkiga måsten, samtidigt som jag frös. Då ringde min söta Maria... Å Maria... Hon ville ta en kaffe och jag var snabbt ute ur mitt kontor, på med jackan och in i bilen.
Jag är så glad att jag känner Maria, hon är en av dom varmaste personerna som finns. Vi ligger på samma nivå är det gäller humor och ibland behöver man inte säga så mycket för att förstå varann.
Marias pappa och min pappa var dessutom goda vänner när min pappa levde, dom hade samma typ av kontakt dom två, goa vänner. Vi har nog varit syskon i ett tidigare liv, jag och Maria...
Det är inget jag känner att jag inte skulle kunna säga till henne. Jag känner mig bekväm att prata om precis allt. Jag vet att hon aldrig dömmer mig och det är så skönt att veta. Jag hoppas att hon känner samma så klart. Att jag aldrig skulle dömma henne för något.

Det här med vänskap hörrni. Det är hårfint ibland. Jag vet att jag haft en vän som ställde oerhörda krav på mig och att jag skulle höra av mig i tid och otid. Ringde jag inte flera gångerom dagen så kunde denne ringa efter ett par dagar och fråga när det skulle "passa damen att höra av sig". Såna här vännner är inte önskvärda för mig och jag blev tillslut tvungen att göra slut på denna "vänskap". Eller dom människorna som hela tiden söker bekräftelse av olika slag... Sånt ställer så höga krav på mig att jag känner mig stressad, speciellt då jag själv inte är den typen av person som behöver ha en massa bekräftelse. Jag vill ha en vänkskapsrelation där det bygger på ömsesidig respekt för varandras liv, och ibland kanske man inte har tid att ringa flera gånger om dagen eller flera gånger i veckan ens, det ska ändå vara ok. Det ska kännas skönt och tryggt att veta att när man har en period, det kan bero på vad som, då ska man veta att man kanske lägger sina vänner åt sidan för att fokusera på just denna period. När man sen återuptar kontakten så ska det bara fortsätta. Den typen av respekt för varann måste finnas i grunden.

Sån kontakt har jag och Maria. Vi går långt tillbaka och har av och till haft kontakt men den har alltid varit fin...

Det är bara Maria som känner mig riktigt bra tror jag och det beror nog på telepatisk förmåga oss emellan, och mellan våra fäder...
Puss fina du, jag är så glad för din skull!

Här är en annan av mina vänner, "lilla" Kasper

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Blir alldeles varm av kärlek =)

Du vet att känslan är helt och hållet ömsesidig... och sen är du ju en utav dom närmaste ;)

Puss <3

2010-03-11 @ 18:45:30
Postat av: Sussie

Puss!

2010-03-11 @ 18:48:18

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0