Det här med att läsa allt som kommer i ens väg

Jag läser mycket. Jag slukar det mesta som kommer i min väg, likt en pappersförstörare. Stundtals så läser jag flera böcker samtidigt, men det försöker jag låta bli med. Så nu läser jag bara en bok i taget men jag läser så mycket annat parallellt ändå. Som till exempelt några olika bloggar.
Jag gillar att läsa om andras liv och vardagliga bestyr. Dom jag läser dagligen läser jag av olika anledningar.

http://englasshowroom.com/
Denna läser jag för att jag började läsa för ett par år sen. Jag kan liksom inte sluta följa henne. Dessutom tycker jag att jag får en del inspiration i klädväg och inredning.

http://blondinbella.se/
Bara för att jag tycker att hon är modig och otroligt företagssam. Om jag ägde en unns av det hon har i kroppen så skulle man antaligen nå lite längre.

http://www.finest.se/katrinSchulman 
Kan inte vara utan Katrins blogg. Jag gillar hennes kaxiga attityd och roliga sätt att bjuda på sig själv. Hon är otroligt provocerande och det gillar jag antagligen för att jag själv är så feg. Många skratt här i allafall..

http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/
Ååååh! Vilken tjej alltså. Vilken kämpe. Jag har följt hennes kamp genom cancer och diagnoser, tester och orolig väntan på svar... Jag är beroende. Hon är så fin som person tror jag. Hon skriver på ett mjukt och fint sätt och kärleken till livet och sin familj är svår att missa. Helt underbar.

http://annajansson73.blogspot.com/
Denna har jag inte fäljt så länge. Det var vimmelmamman som jag tog länken av för en tid sedan. Anna har kämpat mot cancern och i går morse förlorade hon kampen. Jag vet inte varför jag läser denna men jag får ett driv på något vis och jag blir beredd att ta mig an mina egna små problem. Idag när jag öppnade hennes blogg blev jag så ledsen. Känns så orättvist... Det har varit fint att få följa hennes liv fram till idag ändock.

Ja. Som ni ser så finns det en massa jag får ut av var och en. Men jag gillar det här vardagliga.
Sen gillar jag ju mina älskade böcker. Att gå in i en bokaffär med mig är farligt, man bör ha tid på sig, för jag blir kvar.
Den sista jag läste innan Patient 67 var Postcard Killers. Det är James Patersson och Lisa Marklund som slagit sina kloka ihop. Och som dom lyckades då. Den var fantastisk! Innan det läste jag faktiskt boken om Svullo, som hans fru skrev när han tog livet av sig. Den läste jag faktiskt i brist på andra böcker då jag råkade läsa ut den jag hade lite för fort... Men jag blev positivt överaskad. Lite deprimerande bok men jag dras till såna biografier...

Nä hörrni. Nu jag ska jag plocka undan lite så jag kan kurera mig. Lite feber och förkylning dras jag med tyvärr. Får inte vara sjuk nu de kommande två veckorna...

Ha en skön fortsättning på söndagen!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0