Hela livet är en försäljningsstrategi och en förhandling...

Nu är den andra och sista dagen avklarad. Det var en bra utbilding och jag har en massa ideér med mig. Jag kommer att bli den där som tråkar ut andra med all kreativitet, ni vet den där som man säger "åååååh, nu har hon varit på kurs igen"... Jo, en sån kommer jag att vara. Jag har nämligen lärt mig förhandlingsteknik bl.a och det är otroligt användbart, i många lägen. Jag provade när jag kom hem och råkade stöta mig med Emma... Det funkar väldigt bra på små barn. Hoppas det fungerar lika bra i fackliga förhandlingar eller när det är dags för min egna lönerevision... Let´s hope so...
Så nu kommer jag tillbaka med floskler som: fake it til you make it och WIFM (what´s in it for me). Jag kommer nog att uppfattas som överdryg ett par dagar, men det bjuder jag på. Vi har också en MBL förhandling med facket framför oss så då kanske jag kan få praktisera mina nya kunskaper på riktigt...

Nu är våren faktiskt här, tro´t eller ej. Jag blir ofta skit trött när våren anländer precis. Samtidigt med tröttheten så får jag prestationsångest. PÅ våren ska man ju få energi! Men jag vet att den kommer, i takt med värmen. Nu har jag börjat se mig omkring på vad jag ska satsa på för kläder till våren och har kommit fram till: En beige trench, ett par ljusbruna skor och en väska i ljus färg och sist men inte minst en mörkblå jeansjacka.
Jag har alltid varit svart i mitt val när det gäller både jacka och skor men nu känner jag att jag ska våga mig på något nytt. Köpte för någon vecka sen en beige kavaj som jag kan ha på jobbet och det känns bra med den färgen.

Jag är ju lite annolunda på jobbet än när jag är hemma i mitt sätt att klä mig. På jobbet är jag en kavajtjej och har ofta jeans och kavaj eller skjorta, eller vanlig topp och finbyxor.
När jag sen är hemma är det nog mest helt vardagliga kläder jag väljer. När jag är inne så har jag alltid mysbyxor nästan. Jag är väldigt bekväm dock. Jag vill alltid känna att jag trivs i allt jag har och köper sällan kläder som bara är "inne", utan ett stort krav är att jag känner mig som jag.

Så... trenchen har jag redan tittat ut, skorna likaså. Jeansjackan ska jag kolla Tradera eller ebay. Jag skulle vilja ha en Odd Molly jacka eller kanske en klassisk Levis eller Lee. Största kravet är ändå att den är mörkblå och då vet jag inte om Odd Molly har en, jag har bara sett en ljusare nyans där, men jag är förhandlingsbar ;) Det har jag ju fått lära mig nu dessa dagar, hela livet är en förhandling...

Hur mycket det än tar emot så ska jag ner i gymet nu. Jag börjar få volanger, och jag gillart när dom sitter på andra men jag vill inte ha... Kör hårt ba, så försvinner dom (förhoppningsvis). Det är så himla länge sen jag tränade nu så jag borde skämmas. Nu måste jag komma igång, ska ta det vääääldigt lugnt nu s jag inte blir sjuk så jag inte kan träna... väääldigt lugnt...

Hörs vänner!
Ciao

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0