Sorgligt

Jag hörde att en ung kille valde att avsluta sitt liv i helgen. Jag blir så ledsen när jag hör sånt.
Vad kan ha rört sig i den unga pojkens huvud egntligen? Ingen kan säkert veta eller någonsin förstå.
Jag har så svårt att förstå hur man tror att man gör de efterlevande en tjänst genom att avsluta sitt liv. Men så kanske man inte tänker riktigt.
Blir så tom av tanken och jag vill krama mina egna barn lite extra. Jag tittar lite noggrannare på mina nära och kära, fiskar lite extra mot mina medarbetare. Jag vill inte behöva få reda på att någon i min närhet mått så dåligt att man inte vill fortsätta leva utan att jag märkt något... Hur ska man värja sig? Här krävs kunskap känner jag. Riktig kunskap.

Mina tankar går till alla som har drabbats på ett eller annat sätt och det är jag säker på att vi alla har. Vi måste hålla ihop hörrni, det är så meningslöst och onödigt...


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0