Din lilla smygtränare där!

Så var middag och löpning klar för idag.

Jag tänkte att jag skulle dra med mig min lata son ut i spåret, så jag schlet upp honom ur soffan och sa:

- Kom med mig ut i spåret nu
- Va, spåret? Som att springa i skogen?
- Ja, spåret, du vet. Löparslingan uppe vid tippen. Kom, vi kör bara trean, det går bra, du behöver röra på dig.
- A meh asså, tänk om jag inte orkar ta mig runt, tänk om jag kommer vilse.
- Ja men om du inte orkar springa hela vägen runt så går du bara, kom nu. Vi tar det lugnt.
- ????????????????????????????????????????? Ok då!

Så vi åker iväg. Kliver ur bilen och han lägger sig ner på en bänk det första han gör. Jag tänkte, jesus, det här kommer att göra honom gott.
Så vi sätter igång, lite sakta eftersom jag är i så uselt skick också. William tar täten på en gång, sen ser jag i stort sett bara hans ryggtavla vid ett par tillfällen.
Jag kom i mål på en förbättrad tid, tjugo minuter ger 6,6 min per kilometer. Det är så där bra men det artar sig. Jag kör trean ett par gånger till, sen går jag på femman, det är egentligen där jag vill börja ta tid men jag måste få in tävlignsinstinkten redan nu :)
Men åter till William, jävla smygtränare! Han var svettig när jag kom fram, han hade stått där iallafall två minuter. Han log och sa att det var jätteskönt, "du måste säga till mig nästa gång du dra ut i spåret". Så nu följer han med varje gång jag går ner i gymet och ut i spåret. Snart står han väl i trikåer på baletten också :)
Det är bra, jag får se det så. Han kanske snart aktiverar sig själv, utan att jag drar ut honom. En dag kanske.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite. Min bok som jag började på igår. Boken innan "Skynda att älska" Alex Schulman berörde mig föga måste jag säga. Visst, han berättar på ett fint sätt och man får ord för ord vara med när hans pappa går bort, men sorglig... nä, det skulle jag inte säga.

Idag åkte Stephanies söta kompis Malin hem. Stephanie och Manne skulle till en kompis, sen ut till Mannes mamma och sova där. Emma har en kompis här, dom sitter och spelar och Wille gick och duscha. Det är ganska harmoniskt. Jag tar min kopp kaffe och sätter mig i läsfotöljen en stund, sen tar jag fram vinet...

Ha re gott gott folk, ses i morgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul med att få med sig sonen ut i spåret, vad härligt! Jag brukar oxå ta med de större ut. Så chockar dom en genom att va hur duktiga som helst. hihih Du angående lamell gardiner, till löning så ska jag innhandla dom tänkte jag, kikar på jysk hem sida då jag tänkte köpa dom där . Minns du vad dina lamell gardiner hette Ann eller zora ( den ena hette nåt med z i alla fall och den billigaste hette basic )hihih Jag förstår inte varför jag tvekat för ja tycker det är såå snyggt!!

Önskar dig och familjen en trevlig helg!

Kram!

2010-05-15 @ 13:59:58
URL: http://www.ljuslyktanssken.blogspot.com
Postat av: Sussie

Jorå, men förr har det ju varit så att det har varit min lilla fristad... men det får det vara värt!

Lamellgardinerna hette Ann. Gör det Ulrika, du kommer att bli nöjd och undra varför du inte gjort det förr :)



Lycka till! Stor kram!

2010-05-15 @ 20:30:51
URL: http://sussieohlssons.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0