God morgon

Här regnar det som attan. Det går ett rör på insidan av väggen i mitt kontor och det skvalar hela tiden när det regnar. Man sitter och är kissnödig mest hela tiden, hahaha!

Mitt kaffe står brevid mig och jag har precis varit och gått i mediautrymmen på vår byggnad. Jag har PostIt lappar över hela skrivbordet i färgerna rosa och gröna, blocket ligger till höger om datorn och pennorna ovanpå är redo. Jag är redo.
En av mina driftchefer hade fått ett tråkigt samtal i natt, så hon är hemma idag (vilket resulterade i att jag var tvungen att vara behjälplig i ett beslutsfattande i media), den andra driftchefen ska vara administrativ idag och sitter här uppe med sin servicesamordnare. Det är bara den tredje jag inte har koll på nu. Ringer henne under dagen, vet att hon har mycket att stå i.
Jag då. Jo, jag har en del små pyssel att pyssla med, så det går ingen nöd på mig alls. Det är verkligen bergochdal bana på jobbet. Just nu är det ganska lugnt. En del planering och så inför semestern är det men inte så stressigt. Det är skönt, då kan jag hinna jobba med utveckling och förbättring. Sånt är kul.

I morgon ska jag vara hemma. Jobbar hemifrån men ska med Emma på besök i skolan, sen har jag en läkartid på dagen. Det är skönt att slippa flänga iväg till jobbet om man inte nödvändigtvis behöver. Torsdagen ska jag använda till att förbereda mig för ett möte jag ska vara med på med en kvinna från Holland. Det kommer femtio personer hit i höst och ska vara på studiebesök, bla hos oss på vårat kontrakt. Det ska bli spännande att se vad dom tycker om vårt jobb här. Hoppas att vi kan få åka dit sen och titta på deras verksamhet. Det är viktigt att plocka allt bra från alla håll och kanter. Dessutom så lär man sig så otroligt mycket av andra nationaliteter.

Nä, du är det dags hörrni, vi hörs. Ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0