Härliga tisdag

Härliga morgon!
Jag åkte till en vän och tog en kopp kaffe direkt på morgonen, därefter skulle jag åka och handla fikabröd till ett möte senare i eftermiddag. Det luktar så gott därinne och man går runt och väljer ut vad man ska ha. Det vattnas i munnen och man nästan känner smaken på Blåbärslängden! Kommer fram till kassan med två olika längder, då ser jag en lapp "Inga köp under ett hundra kronor"
Vafan är det? Tror hon då att jag ska packa på mig grejjer för en hundring bara för att få köpa där? NEJ! Så jag la tillbaka längderna och åkte ner till ett annat ställe. Tror dom verkligen att dom vinner på det här? Nästa gång jag ska handla till ett möte så kommer jag ju inte ens att överväga att åka dit alls. Sen finns det säkert dom som packar på sig mer men jag tror det är engångsföreteelser snarare än en vana när man är där. Dom måste gå back på den typen av hantering av sina kunder. Jäkla sätt!

Annars så blev det smärre panik när jag kom till jobbet men det är löst nu. Sen efter lunch kommer det massor med kollegor från Stokholmsområdet i en Forumskonstelation. Vi turas om att ha möten på varandras ansvarsområden och idag kommer dom hit.

Nåja, nu ska jag ta hand om ditt och datt. Ha re så gott, ciao!

Kommentarer
Postat av: Maria

WHAT? Vad exakt har dom för motivering till det?? Skulle vara kul att se vad Konsumentombudsmannen har att säga om det... Var det den bageriet med det "stövel" klingande namnet???



En liknande dum grej... Var på en stor kedja och skulle lukta på en ny parfym. Ser att dom turligt nog har den, ca 15 flaskor... Ber att få lukta på den. Tyvärr säger expediten, vi har inte fått någon provflaska på den ännu, den är så ny...

Eh, ok... hur hade dom då tänkt att sälja den? Ska man behöva gå ngn annanstans och lukta på den, komma tillbaka dit en för att köpa den sen? Eh, nej så inhandlas den ju på stället där man fick lukta på den....

2010-05-11 @ 11:09:43
Postat av: sussie

Pano Italiano i Weda. Jag vet att jag varit där i julas och att jag blev irri då med men då gjorde jag som jag skrev, packade på mig. Men inte igen sörrö, nä nä!

2010-05-11 @ 11:32:47
URL: http://sussieohlssons.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0