Kvällen är här

Så var denna dagen till ända. Trevligt har det varit, med massor av musik och dans.

Just nu sitter William och försöker göra upp eld i kaminen. Det går så där, veden är inte helt torr.

Jag har tagit fram räkor som jag och Emma ska mumsa i oss sen, hon är trött som attan och har redan sovit en liten stund idag, hon blir nog inte så gammal i kväll. Det ska faktiskt bli mysigt att sitta för sig själv en stund ikväll. Sen har ju min bok kommit äntligen, som jag har väntat!


Klockan är redan mycket, jag tycker att tiden bara springer iväg. Jag har pratat med Johan lite idag. Han tyckte det var jobbigt att inte kunna vara här när Emma uppträdde, så jag fick sätta mig och maila alla biler till honom för en stund sen. Det ska bli skönt när han kommer hem, så man kan dela på sig lite.

Nästa helg blir både lång och lugn. Jag behöver verkligen det. Helgen efter det kanske jag åker till en söt vän och dricker vin och kacklar en hel kväll, då blir jag kvar hos henne över natten. Och helgen efter det yttligare så är det eurovision song contest, jag ska bjuda hem A och R med familj. Traditionsenligt. Tre rätters, massa vin, mys, gemenskap och skratt. Det här har vi haft som en tradition ett antal år och jag gillart. Jag vill inte att det blir på något annat sätt. Hela upplägget är perfekt! Lite glammigt så där, jag gillar det. Det får liksom gärna vara lite extra flärd!

Nu ska jag sätta mig och äta räkor och dricka gott vitt vin till.

Puss och ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0