Samvetesfråga på hög nivå.

Japp, en tur till Huddinge blev det på lunchen. Det var inte så mycket trafik trots bygget på motorvägen. Glömstavägen är ju alltid öken att åka på, men det gick också smidigt.
Det var inte så mycket folk i centrum och solen sken. Kallt som attan var det men det var sol.
Åt en räk och avokado sallad och satt och pratade med min vän. Skrattade lite och fick lite distans till jobbet för en timme. Det tackar jag för.
Tog det väldigt lugnt på tillbakavägen då jag såg att polisen stod i södergående riktning och stoppade trafik. Men när jag väl var framme så hade som tydligen flyttat på sig.

Fick ett samtal från en myndighet nyss.
- Kan du, har du möjlighet och vill du delta i en utredning som pågår mot xx?
- Eeeh, jag kan, jag har möjlighet men jag vill inte, för jag blir bara förbannad när jag tänker på det.
- Ok???????
- Men jag gör det för xx skull, jag kommer.

Ååååå, det här får mig att koka. Jag måste lugna ner mig innan torsdag. Jag måste sansa mig. Jag är inte så bra på det i vissa sammanhang, och i just detta så måste jag sansa mig. Jag ska ringa och prata med mamma, hon kanske kan lugna ner mig.
Men jag måste i allafall ifrågasätta hur myndigheten i fråga är tänkt att fungera. Vem ska dom hjälpa och vem ska dom stjälpa? Det här är en helt sanslös historia och jag måste höja på ögonbrynet, för jag förstår inte. Hur är det tänkt egentligen? Det är något riktigt gammalt och konservativt över hela systemet. Jag hoppas att det frächas upp lite snart, det är så många som råkar illa ut. Själva tänket och människosynen tror jag härstammar från 70-talet kanske, kanske ännu längre tillbaka. Varför ser ingen över det? Herregud, vi är inne på 2000 talet nu, samhället och värderingar ser annolunda ut nu mot då!!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0