Shit

Hej på er,

Hoppas att er dag var bättre än min. Den började bra, det gjorde den. Men sen vid tre rycket, när jag skulle åka och lämna av en student som gjorde ett exjobb hos oss i form av tre intervjuer, vid tåget så ringer min telefon. Det är sjuksyrran från Stephanies skola, hon säger att S har legat och bara haft ont i magen, jag måste komma och hämta henne.
Jaha ja. Ringer svärfar som får rycka in och åka och hämta Emma medan jag mer eller mindre kastar av den stackars exarbetaren vid en för honom helt okänd tågstation i för honom sydligare breddgrad (han kom från och skulle till Umeå). Börna ner till Tystberga, börna hem. Var tvngen att stanna i Järna och tanka, då bilen nästan börja hosta så tom på bensin som den var.
Kom hem tjugo i sex. Kastar i min ett päron, drog på mig kläderna. Sa till William i förbifarten att han får ta något att äta själv.
Kom ner till dansen (som alltid mitt andhål) och toksträckte baksidan av låret i slutet av lektionen.
Kom hem, diskmaskinen är ren och ourplockad, tvätten är klar och oupphängd. Emma kommer hem och vill också vara sjuk. Stephanie gråter och går och kräks. Jag har inte ätit ännu. Jag lägger Emma och bäddar rent i min säng (gör alltid det när Johan åker och jag sover själv), får i mig två ägg och lite fil som jag sitter och äter medan jag bloggar.
Till råga på allt dimper ett sånt här brev in idag, såna här ger mig svettningar numer.

Så öppnade jag det när jag fick mod nog i kroppen och upptäcker att det bara var en fet räkning för Stephanies internat. Phu!

Snart ska jag gå och ta en dusch för att bara gå och lägga mig och läsa i lugn och ro.
Nu kan vi bara hålla tummarna att vi andra inte blir sjuka. Jag har ställt in handspriten på lilla toan så hon kan överkonsumera!

Rätt smärtfri start på Johans två veckor, va tycks? Och det finns en vän till mig som ifrågasätter hur mycket jag kan ha att göra egentligen... Grrrrrrr!

Jag ska försöka att ta det med ro. Blir vi sjuka så blir vi. That´s it.

Ha en skön kväll alla, det ska jag ha.

Puss


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hoppas att Stephanie mår bättre i dag. Jag håller tummar och tår på att ni andra slipper bli sjuka.



Kram!!!

2010-05-04 @ 14:49:24
URL: http://ljuslyktanssken.blogspot.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0