Underbart var ordet!

Godafton mitt herrskap.

Hoppas alla mår bra.
Som vanligt denna vecka så har det varit hysteriskt på jobbet och jag funderar ibland hur mycket det är värt egentligen. När jag känner att luften nästan tar slut och stressen sliter i bröstet. Men så kommer jag på att jag faktiskt älskar mitt jobb, men jag måste ändå påminna mig om att det är en övergående period som vi alla måste ta oss igenom. Känns ganska skönt när man inte är själv.
Men Johans Gotlandsveckor kunde inte kommit mer olägligt tyvärr. Det är ett väldigt fokus både hemma och på jobbet för mig och det känns som att det kanske blir lite för mycket emellanåt. Men som sagt, övergående.

Jag lagade köttfärssås idag när jag kom hem. Det är så gott att skiva ner vitlök, hacka massa färsk persilja, en skvätt (läs typ 2 dl) grädde och lite vitt vin i. Det gör allt. Så middagen blev uppskattad. Stephanie åt mat idag för första gången sen i söndags. Hon blev verkligen dålig, av något som vi inte vet. William åt en mega portion och Emma också.

Efter middagen drog jag på mig träningskläderna och gav mig ut på en sköööön PW. Jag hade nästan hoppats på att det skulle börja spöregna och åska, så där riktigt så helvetet bryter lös, för det hade bara känts frigörande av alla spänningar. Det kom inte, men det var riktigt skönt och jobbigt ändå.  

Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på tv för första gången denna vecka. Inte jobba idag. Måste ladda energi inför certifieringen i morgon. Usch, känns som ett viktigt prov där ens framtid hänger löst gånger tre. Men det kommer att gå bra.

Varje kväll lyser ljuset för Sessan på hennes grav. Min fina fina prinsessa som jag saknar så himla mycket.


Emma ligger och säger Godnatt till pappa varje kväll


Nu ska jag sätta mig och mysa i soffan, ljusen är tända och teet är på


Förresten, har ni smakat denna? Gör inte det, den är sjukt god! Och jag som aldrig varit ett fan av Marabou


Nu ska jag logga ner och koppla av!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Maria

Stog och höll i den stora chokladkakan i kafeterian igår.. men la tillbaka den - Blev en rulle Schweizernöt istället... Lika bra att jag låter bli den om den är så god =)



Tänker på dig

Kram

<3

2010-05-06 @ 09:28:27

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0