Detox och benträning

Godkväll gott folk.

Jag har haft en bra dag idag. Tagit det med ro och haft bra samtal med min chef. Jag har hopp om framtiden :) Jag behöver nu bara liksom tagga ner lite. Tänk att en så förhållandevis kort tid av kaos kan sätta såna långvariga spår. Det tar tid att lära sig att lägga i en lägre växel och inte gasa på så fasligt. Fasen, jag har gått med axlarna upp under öronen vissa dagar. Det håller inte i längden.

Men det bästa man har är ändå vetskapen av att man har fina vänner som finns där för en. Och att dom vet att jag finns här för dom.
Så kl ett idag, kom ett efterlängtat sms. Inbjudan til fika snart. Åh, va skönt, jag kommer ner om en timme. Gu va skönt. Ett litet break från skrivbordet och få träffa söta M. Så på väg dit så ringer Andreé och säger att dansen idag är inställd, shit tänkte jag först. Men va sjutton, han skulle egentligen inte haft mer lektioner ju så han ville ta en vecka och vila upp sig lite. Vi hade ett trevligt samtal och vi avslutade i samma stund som jag kom fram till M. Nästa måndag då, då kör vi!
Jag och M satt och småpratade och en timme passerade fort. Det är så skönt att få prata skit om alla andra som är lite sämre än oss ;) Nä men så där lite lössnack som är ack så viktig. Man riktigt känner att man har bra vänner och att dom inte  tar illa upp för att jag inte hör av mig som tidigare. Så skönt.

Kom hem idag på eftermiddagen. Igår när jag planerade veckans mat så planerade jag middagen idag efter att jag alltid har bråttom på måndagar. Så det blev spagetti och köttbullar. Inga ledsna miner för det ;)
Satte på datorn och kom på att jag fick ett meddelande av en annan vän på fb för ett par dagar sen. Fick genast dåligt samvete för att jag inte svarat på det. Satte mig och bad om ursäkt för att jag är en usel vän och gav förslag på date.
Svaret jag fick tillbaka var fantastiskt. Så mycket fina ord och anekdoter så jag blev tårögd. Jag är så himla priviligerad, det är jag. Vilka fina människor jag har omkring mig.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe, Emma är hos grannen och Wille sitter och slappar framför burken. Jag ska ut och plocka björkblad. Man ska göra ett avkok på bladen som dom är nu (aningen försent men inte helt) och dricka. Som en detox. Det ska vara jättebra har jag hört.
Sen ska jag ner i gymet och köra lite tror jag allt. Köra lite ben och rumpa!

Ha en fin kväll kära medmänniskor, ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0