Kommer det värme tro?

Hello på er!

Va härligt det är att komma hem i strålande solsken. Vi gick ner och vattnade blommorna åt en kompis direkt. Såg att avfallsgubbarna hade varit justa att tömma vår tunna fast jag inte dragit ut den, så tackar för det.

Lagade hamburgare hemma idag. William åt två, jag och Emma åt en var. Han drar ifrån vill jag lova, herregud.

Jag tittade lite på SHF igår kväll. Alltså säga vad man vill om Maria M men hon är ju för söt. Så naivt snäll så man nästan får moderskänslor. Och i den trion så framstod hon ju som helt normal, inget konstigt alls. Dom andra två är ju helt ute och cyklar. Sen gjorde Anna Anka entré. Den kvinnan är skarp på många sätt i sitt buisneiss tänk men, herregud. Hon måste leva med någon light variant av Tourettes. Gud som hon svär! Det låter inte bra alls, det låter tvärtom, himla illa faktiskt. Inte smart liksom. Undra varför hon inte tänker sig för lite. 

Idag när jag vaknade kände jag inte av gårdagens träning alls. Gjorde mig lite besviken. Jag gillar ju känslan på en lagom nivå. Men det började krypa fram så smått under dagen och nu känner jag av träningsvärken. Så skönt så.

Nu ska jag bara plocka undan lite, dammsuga vardagsrumsmattan, träna lite och plocka björkblad som jag ska frysa in och koka av eftersom. Jag tror på det där faktiskt. Jag har läst lite om det och jag har hört om det sen jag var liten, tror det är en gammal detox kur som är välkänd för de äldre. Mamma hade också hört det. Nu har jag inte läst något om några mängder eller så man jag gör lite på en höft, så där som jag gör livet i största allmänhet :)

Nu känns det att Johan kommer hem i morgon, det ska bli skönt. Känslan av att man kan släppa lite och hjälpas åt. Vår bil tex, den har varit klar på verkstan i ett par dagar, men har jag hämtat den? Nej, för jag kan inte göra det själv. Jag är tvungen att gå ner i gymet sent för jag alltid måste lägga Emma osv osv... Nej, det ska bli skönt att han kommer hem. Han har shoppat en del på Gotland min man. Det finns ett ganska stort utbud av Outlet´s där. Så han hade köpt nån t-shirt, en träningstopp och en skjorta till mig, lite till Emma och en massa vita ojämna till formen tallrikar från Höganäs.


Nä, nu måste jag göra lite nytta! Vi ses, ciao

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0