Life´s goooood

Hej trogna sötnosar!

Här ligger jag på hotellrummet. Jag har det bra och jag ska allt annat än klaga. Verkligen.
Vi kom hit i morse, efter att ha kört fel, men det var inte svårt att hitta hit. Vi har haft en fullspäckad dag. Fint väder, fin utsikt, fina omgivningar, lite kändisspotting och bra intryck.
Lunchen var kanon och middagen ska vi inte ens prata om, men tillbaka till tidare idag.
Vi skulle sent på eftermiddagen, innan den sista dragningen lämna våra saker i våra rum. Vi hade fått rumsnycklarna och alla gick iväg. Jag hakade ihop med en man som skulle bo bredvid mig. Han gick lite före mig (för jag har sjukt ont i mina vader). När jag kom fram till honom, stod han och såg allmänt förvånad ut. När han öppnat sin dörr stod där en naken kvinna. Inne i hans rum. Så vi skrattade lite åt det medan jag med fasa försöker öppna min dörr. Det fungerar inte, så vi går upp till reception för att prata med dom. Dom sa att det blivit något fel och att våra rum tyvärr redan var bokade. "Ni får en varsin svit om det är ok?"
Eeeeeh..............ok.

Så här ligger jag i en svit på Hasseludden och mår ganska bra. Då ska man komma ihåg att jag har varit här en gång tidigare, när jag var höggravid. Då hände samma sak. jag och en kompis skulle checka in och samma mening var aktuell då. Vad är det som går fel liksom? Inte för att jag klagar, absolut inte men det måste svida för dom som jobbar. När man inser att man är tvungen att ge bort en svit till en person i en konferensgrupp som bokat ett vanligt standard rum får bo flott för samma peng. Dom borde kolla över vad det är som går fel.
Jag är väldigt glad att jag drog vinstlotten idag för jag insåg när jag kom ner och skulle borsta tänderna att jag glömt tandborsten. Men bor man i en svit så gör man och då fanns ju ett Dental Kit. Tack för det!

I morgon får vi egentligen sovmorgon. Vi börjar inte förrän nio, men.... ja, jag kunde ju inte träna idag så jag går upp i tid och går ner och simmar ett par längder, bara för att jag kan. Jag har ju dessutom lovat att springa med William i morgon kväll, när jag kommer hem. Men det är ok, det fixar jag.

Återigen har en och samma person tagit en del energi av mig, en som allt annat än förtjänar det. Jag vill inte önska livet ur någon, och det gör jag inte men jag vet inte vad jag ska tycka. Han får min bebis ( William snart tretton år) att bli arg, ledsen och besviken och det gör mig förbannad.
Så... hur ska jag tackla denne? Hur ska jag få William att tackla denne, utan att bli en bitter liten pojke?
Jag ska anmäla honom till BUP iaf, så långt jag har jag bestämt mig, han behöver få prata med en vuxen som kan tackla det på rätt sätt. Han behöver en utbildad person som ger honom rätt vinkel på det hela. Jag är otillräcklig här. Jag vet inte hur jag ska göra.

Nu ska jag sova. I min svit. Jag ska upp kvart i sju i morgonbitti, halv åtta ska jag vara i poolen. Värsta sovmorgonen, men å andra sidan är jag uppe längre idag än vad jag är i vanliga fall.

Sov sött vänner! ciao

Kommentarer
Postat av: Maria

Ok, att det kan bli fel.. absolut. Men det verkar ju vara ngt återkommande problem, dags att börja se över rutinerna.

Sen är det en jäkla skillnad på att få reda på i receptionen att det "tyvärr blivit dubbelbokning, men.." mot att få en nyckel och kliva in och genera en naken kvinna!!! Inte helt ok tycker jag!



Sen att du fått en svit det kan jag gädja mig åt :)

Njut vännen



Puss

2010-05-19 @ 10:48:07

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0