Det blev inte så pjåkigt trots allt

Godkväll gott folk!

Vilken härlig dag vi haft. Ganska kyligt med härligt.
Man skulle kunnat använda dagen till att sola, läsa och slappa men inte här inte. Nä, jag har mestadels suttit inne och fixat 88 stycken lameller, sju meter lamellgardin. Vilket slit. Dom skulle först klippas av till rätt längd, sen skulle man sätta dit uppsättningspryl längst upp på dom, för att sen klicka upp dom i skenan. Därefter skulle man sätta dit en tyngd längst ner och klicka dit band på varje lamell.
Man kan säga att det var inte så roligt, men det blev fint, precis så fint som jag föreställt mig.





Inte så dumt va?

Dessutom har vi varit i Etuna och lämnat bilen, A/C funkar inte som den ska. Så nu får jag ha "gammbilen" ett tag, men det är verkligen ett lyxproblem som jag inte vill få att låta som ett problem ens.
Grillade gjorde vi också. Johan köpte nåt färdigmarinerat fläskkött och jag grillade lax. Jag får för mig att dom där färdigkryddade är just färdigkryddade för att dom i själva verket är gamla, just to cover it up liksom. Äckligt.

Men nu kära vänner ska jag försöka mysa lite extra. Johan drar till Gotland i två veckor och jobbar och kvar är jag och håller ställningarna. Ganska jobbigt att hämtning, lämning, matlagning och läggning mm bara hänger på mig. Sen ska jag försöka träna och dansa där emellan. Det kommer bli tufft men jag klarar det, jag har gjort det förr och jag gör det igen. Dessuom har jag världens bästa svärfar som jag vet att jag kan ringa till om det kniper.

Appropå kniper så har vi en stressig vecka framför oss på jobbet nästa vecka. Vi ska ISO certifieras på onsdag och det är mycket som ska göras nu inför. Sen är det bara att hålla tummarna. Mycket som hänger på det här.

Nej, nu ska jag dra på mig mina mjukisbrallor och sätta mig i soffan och bara njuta en stund. Kanske hälla upp ett halft glas vin och ta fram lte kex. Som avslutning på en perfekt helg och som ett hejdå till Johan på ett par veckor. Det är tur att jag gillar att vara själv, annars hade det varit ohållbart.

Kram på er alla så länge! 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hejsan



Shit pommfritez som mina barn brukar säga fniss SÅ SNYGGT DET BLEV!!! Nu blev jag MER sugen på att köpa lamellgardiner till vårt vardagsrum. Förstår att det var lite jobb med att sätta upp dom . Vilka härliga fönster ni har. Blev ju kanon fint!!! Vart köpte ni era lamellgardiner? Jag har fixat en ny blogg föresten där jag kommer skriva mer om vardagliga ting.

Härligt med en svärfar som hjälper till! Önskar dig en toppen dag! kram från Ulrika

2010-05-03 @ 13:09:46
URL: http://thesevenboysarmy.blogg.se/
Postat av: Sussie

Ja, visst blev det bra!

Jag köpte dom på Jysk, det var hava priset på dom där nu. Jag köpte den som var lite dyrare. Det fanns två prisklasser och det var inte så mycket i det stora hela som det skilde men det var en ganska stor skillnad i kvalité.



Då ska jag lägga till din nya blogg på favoriter. Men jag blev väldigt inspirerad av din inredningsblogg också ska du veta!



Tusen tack, kram kram!

2010-05-03 @ 20:15:50
URL: http://sussieohlssons.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh dom var från jysk det är där vi tänkt köpa dom i sånna fall! Tack för tipset! Lamell gardiner är himla fint!!! Åh vad kul att du gilla min inrednings blogg. Jag har två bloggar en med inredning och den andra tänkte jag skriva om vår vardag m.m Jag har förut skrivit i min blogg www.ullahuligan.blogspot.com som är mer vardags blogg men ville byta namn . Så då tänkte jag testa med att ha en blogg i blogg.se . Men jag tror att jag ska ha bloggarna i blogspot.com istället. Det finns ju så många att välja mellan!!!! Men det blir nog mest att jag skriver i inrednings bloggen. Inredning är ju så himla kul! Känner du till ett forum som heter styleroom? Där heter jag Ullahuligan hihih. Det är ett kul Forum med mycket inspiration. Må så gott kram!

2010-05-03 @ 22:10:10
URL: http://www.ljuslyktanssken.blogspot.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0